طراحی الگوی مشروعیت سازمانی در جهت ایجاد تصویر ذهنی مطلوب برای اجرای موفق استراتژیهای سازمانی
الموضوعات : خطمشیگذاری عمومی در مدیریت
سعید قربان نژاد ملکی
1
(مسئول مکاتبات)
جعفر بیکزاد
2
(ندارد)
یوسف بیگزاده
3
(ندارد)
محمد مبینی
4
(مسئول مکاتبات)
خدیجه امیننژاد
5
(ندارد)
الکلمات المفتاحية: مشروعیت, اعتبار, تصویر ذهنی, هویت, اجرای موفق, استراتژی سازمانی,
ملخص المقالة :
مقدمه و هدف پژوهش: هدف تحقیق حاضر طراحی الگوی مناسب مشروعیت به منظور ایجاد تصویر ذهنی مطلوب سازمانی در جهت اجرای موفق استراتژیهای سازمانی در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران میباشد. روش پژوهش: تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری تحقیق حاضر کارکنان شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران شعبه ایرانشهر استان تهران میباشد که تعداد آنها 540 نفر میباشد. یافتهها پژوهش: نتایج سنجش وضعیت مشروعیت سازمانی، تصویر ذهنی، اجرای موفق استراتژیهای سازمانی در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، عوامل موثر با روش تحلیل عاملی و ارائه الگوی مشروعیت سازمانی نتیجهگیری: نقاط ضعف در زمینه پژوهش انجام شده مشخص گردیده و توصیه به بهبود با روش خاص خود انجام گرفته است که در مقاله به طور تفصیلی تر آمده است