ارزیابی علل نارضایتی کانال های واسطه از سیستم پخش مواد غذایی در شهر تهران و چگونگی مدیریت شکایت ها (مطالعه موردی: شرکت پخش قاسم ایران، شرکت به پخش و شرکت پخش البرز)
الموضوعات :دکتر محمد علی عبدالوند 1 , نسیم باغبانیان 2
1 - ندارد
2 - نویسنده مسئول یا طرف مکاتبه
الکلمات المفتاحية: توزیع, کانال توزیع, خرده فروشی, عمده فروشی, کانال واسطه, نظام تدارکات,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر تحت عنوان ارز یابی علل نارضا یتی کانال ها ی واسطه از س یستم پخش مواد غذا یی در شهر تهران و چگونگیمدیریت شک ایتها و با هدف اصل ی بررس ی شبکه توز یع مواد غذایی در سه شرکت پخش مواد غذایی به پخش، قاسم ایران و البرزصورت گرفته است. در این پژوهش با توجه به مدل تحقیق یک فرضیه اصلی و پنج فرضیه فرعی طرح گردیده است.این تحقیق از نظر اهداف، کاربردی است و از نظر نحوه اجرا به نوعی تحقیق پیمایشی با رویکرد همبستگی است . جامعه آمار یشامل ک لیه فروشگاه ایی است که از شبکه توز یع شرکت های به پخش، البرز و قاسم ایران کالا دریافت میکنند، از جامعه آمار ی196 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد که نها یتا این حجم نمونه به 240 نفر افزایش یافت. جمع آوری اطلاعات در این پژوهش ازطریق پرسشنامه صورت گرفته است و ضریب آلفای کرونباخ0.858محاسبه شد. پس از جمع آور ی پرسشنامه و نمره گذار ی آنها کل یه اطلاعات با استفاده از روش ه ای آمار توص یفی و استنباط ی مورد بررس یقرار گرفت . به طور کل ی نت ایج نشان داد که فرض یه اص لی پژوهش رد نم ی شود، یعنی رس یدگی به شکا یات کانال واسطه منجر بهبالا رفتن رضایت آنها از سیستم پخش این شرکت ها خواهد شد.