یادگیری سازمانی: فرایندی به سوی سازمان یاد گیرنده
الموضوعات :
1 - ندارد
الکلمات المفتاحية: بیانیه رسالت, پارادایم, تفکر سیستمی, تکنولوژی اطلاعات, توان افزایی, چشم انداز مشترک, سازمان گیرنده, سلطه فردی, عصر ماشین هوشمند, قابلیت محوری, کارورزان دانشور, مدل های ذهنی, یادگیری تیمی, یادگیری سازمانی,
ملخص المقالة :
امروزه، مفاهیم یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده به عنوان دو مقوله مکمل ( و بعضاّ مرادف) در متون مدیریت مطرح می باشند.با توجه به تحولات شگرفی که در سال های آغازین هزاره سوم، دنیای کار را شدیداّ و به طور روز افزون تحت تأثیر قرار داده است،سازمان ها به منظور ادامه حیات و موفقیت در محیط جدید، باید تمهیداتی برای یادگیری بیندیشند و به عوامل محیطی پاسخ دهند. در این مقاله سعی شده است، با توضیح مدلهای تغییر پارادایم ها و تأثیر آنها بر دنیای کار، لزوم یادگیری سازمان به ویژه برای مدیران کشورمان تبیین شود. سپس با توضیح سازمان یادگیرنده و تفاوت آن با یادگیری سازمانی و مهارت های لازم به منظور یادگیری، رهنمودهایی برای سفر قرین به توفیق به سوی سازمان یادگیرنده ارائه شود.