اینده نگاری تاثیر هم آفرینی بر مواجهه با واقعیت افزوده بر ریسک درک شده،اعتماد درک شده و قصد خرید مشتری
الموضوعات : Futurologyمعصومه غفوری 1 , نصرت الله شادنوش 2 , محمد علی کرامتی 3
1 - گروه مدیریت تکنولوژی دانشکده مدیریت دانشگاه ازاد تهران مرکز ،تهران،ایران
2 - استادیارگروه مدیریت تکنولوژی دانشگاه ازاد تهران مرکز ، تهران، ایران
3 - عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت واحد تهران مرکزی
الکلمات المفتاحية: آیندهنگاری, هم افرینی , اعتماد و ریسک درک شده , قصد خرید , واقعیت درک شده,
ملخص المقالة :
هم آفرینی میان شرکتها و مشتریان از آتیه دارترین حوزه ها در محیط های مجازی مصرف کننده و یک قلمرو پژوهشی نسبتا نوظهوربوده که خصوصا در ایران چندان مورد مطالعه قرار نگرفته است. هدف: تحقیق حاضر با هدف کشف پاسخ مناسب به این سؤال اساسی طراحی شده است که تاثیرات آینده مدل مبتنی بر هم آفرینی در مواجهه با واقعیت افزوده بر ریسک درک شده ، اعتماد درک شده و قصد خرید مشتری چگونه است؟ روشها: این پژوهش براساس رویکرد ترکیبی می باشد و در حقیقت از دو رویکرد کمی و کیفی استفاده خواهد شد.در بخش کیفی جهت بررسی علی - معلولی معیارهای مورد مطالعه به مصاحبه عمیق با 20 نفر از مدیران و خبرگان شرکت مپنا پرداختیم. یافته ها: ابعاد اصلی پژوهش عناصری چون ورودی، منابع، فرایندها، خروجی و شناسایی شدند و تأثیرگذاری هم آفرینی بر مواجهه با واقعیت افزوده بر ریسک درک شده،اعتماد درک شده و قصد خرید مشتری مورد تأیید قرار گرفت نتیجه گیری: بر طبق نتایج بدست آمده از آزمون تخمین ضرایب استاندارد و مقادیر معناداری تمامی روابط و سازه های تصمیم گیری خرید مشتری د ر ضرایب مسیر در سطح اطمینان 9 درصد معنادار شده و در اندازه گیری سازه های خود سهم معناداری را ایفا کرده اند . همه روابطو مولفه های تصمیم گیری خرید مشتری بدست آمده از تحلیل داده بنیاد و خروجی نرم افزار maxqda در تکنیک تحلیل عاملی نیز تایید شدند.
