طراحی مدل سنجش عوامل موثر بررضایت شرکتهای کوچک ومتوسط از خدمات بانکداری دیجیتال با رویکرد آینده پژوهی
الموضوعات :هادی قدیمی 1 , حسین وظیفه دوست 2
1 - مدیریت بازرگانی - بازاریابی، دانشجوی دکترای دانشگاه آزاد اسلامی ، قشم، ایران
2 - استاد گروه مدیریت،واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: رضایت مشتری, بانکداری دیجیتال, شرکتهای کوچک و متوسط, آینده پژوهی.,
ملخص المقالة :
شرکتهای کوچک ومتوسط همیشه به لحاظ نوآوری، اشتغال زایی وکارآفرینی، انعطاف پذیری بیشتر نسبت به شرکتهای بزرگتر ونقش ویژه آنها در توسعه اقتصادی کشور مورد توجه بانکها بعنوان مشتریان حقوقی خود بودهاند. ارتباط قوی و مستمر بانک با رویکرد بانکداری دیجیتال که پایه و اساس آن مشتری محوری است باعث میشود که نیاز واقعی این کسب و کارها مشخص و با طراحی مدل جدید کسب و کار و مشاوره کمک شایانی به این شرکتها گردد. بانکداری دیجیتال با نگاهی به آینده و برنامهریزی دقیق به دنبال افزایش رضایتمندی مشتریان خود بوده و شرکتهای کوچک و متوسط را رده مشتریان حقوقی توسعهای خود قرار میدهندو بررسی جنبههای مختلف رضایتمندی شرکتهای مذکور باعث میشود تا مدیران بانکی تصمیم نهایی منطقی و حمایتی درست برای آنها اتخاذ و برای خود مزیت رقابتی مناسب ایجاد نمایند.این پژوهش با روش تحقیق آمیخته اکتشافی و ابزار گردآوری داده، مصاحبههای نیمه ساختار یافته و پرسشنامه بوده و برای تحلیل دادهها از تکنیک تحلیل مضمون و روش مدلسازی ساختاری تفسیری بهره گرفته شده است. جامعه پژوهش، خبرگان بانکی و مدیران شرکتهای کوچک و متوسط بوده است. در نهایت عوامل تأثیرگذار بر رضایت شرکتهای کوچک و متوسط از بانکداری دیجیتال، در قالب 12 کد اصلی (تم)، 29 کد فرعی و 122 مفهوم استخراج شدند. یافته ها نشان داد که وجود نظام بانکداری دیجیتال عملیاتی( پایداری توسعه بانکداری دیجیتال، برنامهریزی در راستای الزامات بازار )در نظر گرفتن انتظارات مشتری و... مواردی است که در رضایتمندی شرکتهای کوچک و متوسط از بانکداری دیجیتال تأثیرگذار بوده و مدل نهایی نیز استخراج گردید.