ارزیابی و اولویتبندی عوامل موثر بر هوشمندی تکنولوژی در صنعت نیروگاهی (مطالعه موردی: شرکت احداث و توسعه نیروگاهی مپنا-توسعه 1)
الموضوعات :عباس خمسه 1 , نازنین پیلهوری سلماسی 2 , زهره نیریزی 3
1 - گروه مدیریت صنعتی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
khamseh1349@gmail.com
2 - گروه مدیریت صنعتی، واحد یادگار امام خمینی(ره)، شهرری، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت تکنولوژی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: هوشمندی تکنولوژی, صنعت نیروگاهی, تکنولوژی, شرکت احداث و توسعه نیروگاهی مپنا-توسعه1,
ملخص المقالة :
الگوی هوشمندی تاکید می کند که فرایند طراحی و مدل سازی هوشمندی تکنولوژی فعالیتی پیچیده است که نیازمند قابلیت به دست آوردن، انتقال و تفسیر حجم بسیار زیادی از اطلاعات و داده های مالی، فنی، اطلاعات و روندهای بازار و دیگر اطلاعات و داده های موجود داخلی و خارجی است که مجموعه این اطلاعات برای توسعه ایده ها، نظریات و ارزیابی امکان سنجی اقتصادی، قابلیت تولید و... به کار گرفته می شود. هدف این پژوهش ارزیابی عوامل موثر بر هوشمندی تکنولوژی در شرکت احداث و توسعه نیروگاهی مپنا-توسعه1 می باشد.. لذا این پژوهش از حیث هدف کاربردی و از نوع روش توصیفی پیمایشی می باشد، در این پژوهش از مدلی با 5 عامل، 26بعد و 120 شاخص که برازش آن با Smart Pls مورد تایید قرار گرفته، استفاده شده است. برای اولویت بندی عوامل از فرآیند تحلیل شبکه ای (ANP[1]) و نرم افزار Super Desitionsبهره بردهایم. نتایج ANP نشان دهنده آن است که در هوشمندی تکنولوژی عامل مدیریت استراتژیک در الویت اول و عوامل مدیریت نوآوری، مدیریت دانش، مدیریت تکنولوژی و مدیریت فناوری اطلاعات، به ترتیب در الویت های بعدی از نظر خبرگان شرکت قرار دارند
_||_