ارائه مدلی از نقش تمایزات فردی برپیش بینی تبلیغات چریکی با استفاده از شبکه عصبی پرسپترون
الموضوعات :تارا طائفی 1 , وحیدرضا میرابی 2 , قاسمعلی بازایی 3 , سهیل سرمد سعیدی 4
1 - مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
2 - مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکزی
3 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
4 - مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: "شبکه عصبی پرسپترون", "تبلیغات چریکی", " آزمون شخصیت شناسی مایرز-بریگز", " تمایزات فردی",
ملخص المقالة :
تبلیغات چریکی بر خلاف الگوهای تعریف شده ، با استفاده از ایده های ساده و انعطاف پذیر در تلاش است تا با جذب مخاطبان در دل آن ها نفوذ کند و با صرف کمترین هزینه در آینده سودآوری را ایجاد نماید. بخشی از این فرایند با توجه به شخصیت درونی فرد شکل می گیرد و بررسی تمایزات فردی مخاطبین و مشتریان اهمیت می یابد . هدف پژوهش، ارائه مدلی از نقش تمایزات فردی برپیش بینی تبلیغات چریکی می باشد. با توجه به هدف ، روش پژوهش از نظرهدف اکتشافی و روش آن توصیفی_ پیمایشی می باشد. نگرش و شخصیت شناسی به ترتیب با شاخص های(انگیزه های روانی و بعد فنی برای نگرش ) و (آزمون استاندار شخصیت شناسی مایزر و بریگز برای شخصیت شناسی) شناسایی شد. جامعه آماری مشتریان شرکت کسب و کار ورزشی (گو اسپرت )می باشد . روش نمونه گیری طبقاتی وطبق فرمول کوکران 277 نفردر نظر گرفته شد. داده های اولیه در 2 پرسشنامه شامل پرسشنامه استاندار مایرز-بریگز 70 سئوال بسته و تخصصی و دیگری محقق ساخته شامل 25 سئوال بسته و تخصصی گردآوری شده است ، که به کمک روش شبکه عصبی مصنوعی پرسپترون الگو، با برازش 92% با 2 نرون پنهان و 4 نرون خروجی مبنی بر 4 استراتژی تعریف شده برای پیش بینی تبلیغات چریکی مناسب با استفاده از متغیر نگرش و شخصیت طراحی شد.
فهرست منابع:
1) احمدی، رضا؛ خلیلی، زهره (1393). فنون روش های کمی تحقیق با نگرش شبکه عصبی مصنوعی، تهران، انتشارات سمت.
2) بطحایی،عطیه (1393). تبلیغات چریکی، تهران، انتشارات سیته.
3) تولایی، حیدر؛ جوانمری، جواد (1393). روش تحقیق در علوم رفتاری، تبریز، انتشارات تایماز.
4) ترکمن، پرویز; (1395). تحلیل ارزش های فردی و اجتماعی، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی.
4) حافظ نیا، محمد رضا(1387). مقدمه ای برروش تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات سمت.
5) حیدریان، رضا؛ رضائیان، نادر(1394). طراحی مدل نقش تمایزات فردی بر بهره وری سازمان،فصلنامه کاوش های مدیریت بازرگانی، شماره 20، صص 25-15.
6) خاکی، غلامرضا(1388). روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی، تهران، انتشارات تحقیقات بازرگانی.
7) درگی، پرویز(1394). چگونه می توانیم در رسانه های اجتماعی متفاوت عمل کنیم، فصلنامه توسعه مهندسی مجدد، شماره 8، صص 36-25.
8) سرمد، زهره(1389). روش تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات آگاه.
9) سکاران، اوما (1390). روش تحقیق در مدیریت ، تهران،مرکز آموزش مدیریت دولتی.
10) ملکی راد، محمد(1394). کلیدهای اثربخش در بازاریابی امروزی، تهران، انتشارات فرهنگ زندگی.
11) میرابی، وحیدرضا؛ سرمد سعیدی، سهیل (1393). بازاریابی جهانی، تهران، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
14) Akar, A. (2000). Advertising Rules, U.S.A, Harward University.
15) Bohem, M. (2016). Consumer Psychology, Annual Reviews of Psychology, vol141, pp 25-37.
16) Fang, M;Voyer, j. (2010). Personal Differentiation effect in social Media, Journal of consumer marketing, vol18, pp12-25.
17) Gavin, S. (2015). The Anatomy of Buzz, England, Row Business.
18) Graiser, A.S. (2015). Resonance of archetype in the media, Journal of research in personality, vol43, pp54-63.
19) Hesson,P; Jacy, J. (2000). Quantitative Method in Behavioral Science, England, Oxford University.
20) Howkins, D. (2000). Advertising in Marketing, U.S.A, Harward.
21) Howkins, D. (2011). Innovation in Marketing Research. U.S.A, Harward.
22) Jackson, S. (2018). The Moderating Effect of Psychology Reactance& Product Involvement, journal of Electronic commerce Research, vol9, pp13-20.
23) Thrstrone, A;John,Ross (2017).Guerilla Advertising, Marketing Research, vol12, pp22-12.
24) Tsai, C. (2009). Customer Churn Prediction by hybrid Neural Network, Journal of expert system, Vol36, pp12547-12553.
_||_فهرست منابع:
1) احمدی، رضا؛ خلیلی، زهره (1393). فنون روش های کمی تحقیق با نگرش شبکه عصبی مصنوعی، تهران، انتشارات سمت.
2) بطحایی،عطیه (1393). تبلیغات چریکی، تهران، انتشارات سیته.
3) تولایی، حیدر؛ جوانمری، جواد (1393). روش تحقیق در علوم رفتاری، تبریز، انتشارات تایماز.
4) ترکمن، پرویز; (1395). تحلیل ارزش های فردی و اجتماعی، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی.
4) حافظ نیا، محمد رضا(1387). مقدمه ای برروش تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات سمت.
5) حیدریان، رضا؛ رضائیان، نادر(1394). طراحی مدل نقش تمایزات فردی بر بهره وری سازمان،فصلنامه کاوش های مدیریت بازرگانی، شماره 20، صص 25-15.
6) خاکی، غلامرضا(1388). روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی، تهران، انتشارات تحقیقات بازرگانی.
7) درگی، پرویز(1394). چگونه می توانیم در رسانه های اجتماعی متفاوت عمل کنیم، فصلنامه توسعه مهندسی مجدد، شماره 8، صص 36-25.
8) سرمد، زهره(1389). روش تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات آگاه.
9) سکاران، اوما (1390). روش تحقیق در مدیریت ، تهران،مرکز آموزش مدیریت دولتی.
10) ملکی راد، محمد(1394). کلیدهای اثربخش در بازاریابی امروزی، تهران، انتشارات فرهنگ زندگی.
11) میرابی، وحیدرضا؛ سرمد سعیدی، سهیل (1393). بازاریابی جهانی، تهران، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
14) Akar, A. (2000). Advertising Rules, U.S.A, Harward University.
15) Bohem, M. (2016). Consumer Psychology, Annual Reviews of Psychology, vol141, pp 25-37.
16) Fang, M;Voyer, j. (2010). Personal Differentiation effect in social Media, Journal of consumer marketing, vol18, pp12-25.
17) Gavin, S. (2015). The Anatomy of Buzz, England, Row Business.
18) Graiser, A.S. (2015). Resonance of archetype in the media, Journal of research in personality, vol43, pp54-63.
19) Hesson,P; Jacy, J. (2000). Quantitative Method in Behavioral Science, England, Oxford University.
20) Howkins, D. (2000). Advertising in Marketing, U.S.A, Harward.
21) Howkins, D. (2011). Innovation in Marketing Research. U.S.A, Harward.
22) Jackson, S. (2018). The Moderating Effect of Psychology Reactance& Product Involvement, journal of Electronic commerce Research, vol9, pp13-20.
23) Thrstrone, A;John,Ross (2017).Guerilla Advertising, Marketing Research, vol12, pp22-12.
24) Tsai, C. (2009). Customer Churn Prediction by hybrid Neural Network, Journal of expert system, Vol36, pp12547-12553.