شناسایی شاخصها و رتبهبندی شرکتهای بازاریابی شبکهای بر اساس مدل تلفیقی تصمیمگیری چند شاخصه و تحلیل پوششی دادهها
الموضوعات : Research in operation and optimization of systems and processes
1 - گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، تهران ایران
الکلمات المفتاحية: کارایی, مدل تحلیل پوششی داده¬ها, مدل CCR, مدل اندرسون و پیترسون (AP), بازاریابی شبکه¬ای. ,
ملخص المقالة :
چکیده
هدف از این تحقیق، شناسایی شاخصها و رتبهبندی شرکتهای بازاریابی شبکهای براساس مدل تلفیقی تصمیمگیری چند شاخصه و تحلیل پوششی دادهها بوده است. پس از بررسیها و مطالعات اولیه و نظرسنجی از خبرگان، کارشناسان و شاغلین این حوزه، 30 زیرمعیار کلیدی شناسایی و در 7 شاخص اصلی تعداد بازاریابان، هزینههای جاری، تنوع اقلام کالایی، درآمد، اخطار، هشدار و شکایات دریافتی، میزان فروش کالا، میزان کالاهای پس گرفته شده تقسیم شدند. سپس سلسله مراتب این شاخصها طرح و درجه اهمیت هریک از آنها طبق اصول فرایند تحلیل سلسله مراتبی تعیین گردید. در این پژوهش با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی دادهها در فضای بهینهسازی استوار به بررسی و مقایسه کارایی نسبی 36 شرکت فعال در بازاریابی شبکهای پرداخته شده و بر این اساس شرکتهای کارا و ناکارا مشخص و رتبهبندی شدند. همچنین از دو مدل پایه DEA، از مدل (CCR) و سپس با استفاده از روش اندرسون و پیترسون برای رتبهبندی استفاده گردید.
کارایی، مدل تحلیل پوششی داده¬ها، مدل CCR، مدل اندرسون و پیترسون (AP)، بازاریابی شبکه¬ای.
هدف از این تحقیق، شناسایی شاخصها و رتبهبندی شرکتهای بازاریابی شبکهای براساس مدل تلفیقی تصمیمگیری چند شاخصه و تحلیل پوششی دادهها بوده است. پس از بررسیها و مطالعات اولیه و نظرسنجی از خبرگان، کارشناسان و شاغلین این حوزه، 30 زیرمعیار کلیدی شناسایی و در 7 شاخص اصلی تعداد بازاریابان، هزینههای جاری، تنوع اقلام کالایی، درآمد، اخطار، هشدار و شکایات دریافتی، میزان فروش کالا، میزان کالاهای پس گرفته شده تقسیم شدند. کارایی، مدل تحلیل پوششی داده¬ها، مدل CCR، مدل اندرسون و پیترسون (AP)، بازاریابی شبکه¬ای.
درویش متولی، محمد حسین. (1404). عنوان مقاله. پژوهش های کاربردی در مدیریت صنعت پایدار، 2(3)، 01-16.
