بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی سبز7p بر تصمیم گیری خرید محصولات سبز مصرف کنندگان کشت و صنعت مغان با متغییر میانجی crm
الموضوعات :
1 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
الکلمات المفتاحية: بازاریابی سبز تصمیم گیری خرید مدیریت ارتباط با مشتری آمیخته بازاریابی 7p آمیخته بازاریابی سبز ,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر با هدف بررسی نگرش مصرفکنندگان نسبت به تصویر شرکت و بازاریابی سبز و تأثیر آن بر قصد خرید مصرفکنندگان محصولات سبز کشت و صنعت مغان صورت گرفتهاست. بر این اساس، نمونهای ازمصرفکنندگان محصولات سبز و کارشناسان کشت و صنعت مغان در استان اردبیل انتخاب گردیده و مورده بررسی قرار گرفتهاست. ما در پژوهش به هشت معیار مشخص و تعریف شده به بررسی تصمیمگیری خرید محصول سبز کشت و صنعت مغان با متغییر میانجی crm در استان اردبیل پرداختیم پژوهش فوق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش پیمایشی است. جامعه آماری مصرفکنندگان محصولات سبز کشت صنعت مغان و کارشناسان آن شرکت در استان اردبیل میباشد حجم نمونه با استفاده از فرمول جامعه نامحدود کوکران 384 نفر محاسبه گردید و روش گردآوری اطلاعات به صورت میدانی و ابزار استفادهشده پرسشنامه میباشد برای نتیجه یافتههای از نرمافزار spss استفاده گردید. که نتایج حاصل نشان میدهد: که (محصول ، قیمت، مکان، تبلیغ ،نیروی انسانی ،شواهد فیزیکی ،فرایند)7pو تصمیم گیری خرید محصول سبزو ارتباط با مشتری(crm) تاثیر معناداری دارد.
1 نیمیس.یوفص) 1397 یلیبدرا ققحم تاراشتنا زبس یبایرازاب تیریدم
2 نیمیس. یوفص) 1997 ناغم تعنصو تشک ناگدننک فرصم زبس لوصحم دیرخ یریگ میمصت رب رثوم لماوع یسررب
(3 ربکا ی ، س ،هط لآ ؛نسحم ید وپ ،روپ قداص ؛نسح یا ) 1394 سررب ،( ی ثات یر رازاب ی بای رخ دصق رب زبس ید رتشم ینا ا هساو شقن اب ی لوئسم یت عامتجا ی وصت و تکرش ی ر
سررب ،لوصحم ی اهی ناگرزاب ی ، هرامش 72 ، 40-30 .
4( یهلادسا . ،یلع 1384 شهب دیهش هاگشناد ،دشرا یسانشراک همان نایاپ ،یگناخ مزاول تلاوصحم دیرخ میمصت رد هدننک فرصم راتفر رب یراجت تاغیلبت ریثأت یسررب ، یت .
5( ینیما . لضف رویرهش ،للها 1379 ) راکو بسک یاههاگنب و ناریدم یعامتجا یاهتیلوئسم ( هرامش ،ریبدت ، 105 صص ، 27-22 .
6( ،روصنم ،ینمؤم و لداع ،رذآ 1388 ؛« تیریدم رد نآ دربراک و رامآ » اههاگشناد یناسنا مولع بتک نیودت و هعلاطم نامزاس ؛ ) تمس .(
7( یرکسعروپ . ،نیسحدمحم 1390 ،دشرا یسانشراک همان نایاپ ،نایوجشناد هاگدید زا یناریا ناگدننک فرصم دیرخ دصق راتفر رب یطیحم تسیز یاهریغتم ریثات یسررب ،
نامرک رنهاب هاگشناد .
8( ییاعد . ا بیبح ... مظاک یلع نایخیش ،یلع یحتف ، . 1385 ، ) هرامش ،مهدفه هرود ،ریبدت ،رادیاپ تباقر یوس هب یهار زبس یبایرازاب 173 .(
9( ،یرگ گنارتسمرآ ،پیلیفرلتاک 1386 . نارهت ،نمهب ،نایئاسراپ همجرت ،یبایرازاب لوصا : مود دلج ،ون ناهج تاراشتنا .
Bodo B. Schlegelmilch, Greg M. Bohlen & Adamantios Diamantopoulos. (1996) The link between green purchasing
decisions and measures of environmental consciousness. European Journal of Marketing, 30, 35-55.
Bovee courtland L. and Thill johnv.(1992),"Marketing" MCGraw_hill,pp: 5 ,44,715,58.
Boztepe. Aysel." Green Marketing and Its Impact on Consumer Buying Behavior European jornal of economic and
political studies.2012.
Cao, X. (2011). Does It Pay to Be Green? An Integrated View of Environm Marketing with Evidence from the Forest
Products Industry in China. A dissertation submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor
of Philosophy.
Chamorro, Antonio, Banegil Tomas M (2006). "Green Marketing Philosophy: A Study of Spanish Firms with
Ecolables", Corporate Social Responsibility and Environmental Management, Vol.13.pp. 11-24.
Chan, R. Y. (2001), Determinants of Chinese Consumers’ Green Purchase Behavior. Psychology &Marketing, 18 (4),
pp: 389–413.
Chan, Richy Y. K. & Lorett B. Y. L. (2000). “Antecedents of green purchases: a survey in china” Journal of Consumer
Marketing, 15, 338-357. Grant, J. (2008). Green marketing.strategic direction, 24, 25-27(.