شناسایی مولفه های مدیریت فرانوگرا در مدارس ابتدایی شهر کرمان
الموضوعات :حسین سروش مهر 1 , نجمه حاجی پور 2 , میترا کامیابی 3 , زهرا زین الدینی میمند 4
1 - 1. دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی گروه علوم تربیتی و روانشناسی واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران.
2 - استادیار، گروه علوم تربیتی و روانشناسی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان،ایران
3 - گروه مشاوره و روانشناسی،دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان،ایران
4 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی کرمان
الکلمات المفتاحية: مدیریت فرانوگرا, پست مدرنیسم, برونسازمانی, مدیران مدارس ابتدایی,
ملخص المقالة :
هدف از پژوهش حاضر شناسایی مولفه های مدیریت فرانوگرا در مدارس ابتدایی شهر کرمان بود. پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش انجام کارکیفی از نوع گرانددتئوری کلاسیک است. تعداد نمونه مصاحبه شده 15نفر ازخبرگان و مدیران ارشد آموزش و پرورش شهرکرمان بود که با روش نمونه گیری هدفمند و ابزار مصاحبه ساختاریافته در مدت زمان 45دقیقه انجام شد مصاحبه تا دست یابی به اشباغ مفهومی ادامه داشت و جهت روایی از کد گذاری مجدد و پایائی از ضریب توافق که 78/0 به دست آمد استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرمافزارMAXQDA ورژن 22 استفاده شد. یافته¬های به دست آمده از متن مصاحبه ها 471 کدباز، 10کدمحوری شامل روابط انسانی، فرهنگ، رهبری،ساختار و نوع سازمان،ارتباط با مدرسه ،مشارکت اولیا، ویژگی های شخصیتی، ویژگی های عمومی، ویژگی های حرفه ای، سرمایه و نهایتا 3کد گزینشی شامل ابعاد درون سازمانی، برون سازمانی و فردی استخراج شدند در نتیجه باید گفت روش مدیریت فرا نوگرا یکی از روش های جدیدی و پست مدرن است که برای پیاده سازی آن در محیط آموزشی شهر کرمان باید3مولفه درون سازمان، برون سازمانی و فردی هم زمان رشد یابد .
