طراحی الگوی افزایش اثربخشی یادگیری در سیستمهای آموزش مجازی دانشگاههای بجنورد در سال 1399
الموضوعات :منیژه حسن پور 1 , محبوبه سلیمانپور عمران 2 , مریم حافظیان 3
1 - کارشناس مسئول آموزش سازمان بهزیستی خراسان شمالی
2 - استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران
مدیر گروه سه مقطع علوم تربیتی و مدیریت اموزشی
3 - استادیارر گروه مدیریت اموزشی- دانشگاه ازاد اسلامی واحد بجنورد
الکلمات المفتاحية: طراحی, شناسایی, اثر بخشی یادگیری, سیستم آموزش مجازی,
ملخص المقالة :
چکیده
هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی افزایش اثربخشی یادگیری در سیستمهای آموزش مجازی دانشگاههای بجنورد در سال 1399می باشد. پژوهش حاضر از نوع پژوهش های کمی- کیفی است که به لحاظ شیوه گردآوری داده ها به علت استفاده از دو روش کیفی و کمی در زمره روش های ترکیبی نیز قرار گرفت. جامعه ی آماری در بخش کیفی 20 نفر اعضای هیات علمی دانشگاه های بجنورد به طور تصادفی بود و در بخش کیفی نیز ۲۰۰نفر اعضای هیات علمی دانشگاه های بجنورد شامل آزاد اسلامی واحد بجنورد دولتی، علوم قرانی، اشراق، حکیمان، علوم پزشکی بود. ابزار گردآوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی به صورت پرسشنامه محقق ساخته بود که برای تجزیه وتحلیل اطلاعات ازنرم افزار در قسمت کیفی با استفاده از تحلیل مضمون (مکس کیودی) و در قسمت کمی از SPSS نسخه 22 و pls استفاده شد. طبق نتایج حاصل از پژوهش، مؤلفه های اصلی آموزش اثربخش یادگیری در سیستمهای آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد شامل مولفه های فعالیت های یاددهی- یادگیری، انعطاف پذیری، محتوای اموزشی و سازماندهی ان،تعامل و بازخورد، پشتیبانی کاربران، میزان حجم کاری، سامانه آموزش مجازی، آموزشگاهی، تربیتی، مدیریت و ارزشیابی شناسایی شدند.
_||_