عوامل مؤثر در طراحی مدل آموزش مجازی مدیران مدارس فارس
الموضوعات :حامد خرم شکوه 1 , عباداله احمدی 2 , نادر شهامت 3 , مسلم صالحی 4
1 - گروه مدیریت آموزشی،واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی ، مرودشت،ایران
2 - گروه مدیریت آموزشی،واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی ، مرودشت،ایران
3 - گروه مدیریت آموزشی،واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی ، مرودشت،ایران
4 - گروه مدیریت آموزشی،واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی ، مرودشت،ایران
الکلمات المفتاحية: آموزش مجازی, موانع آموزش مجازی, آموزش مدیران, مدل آموزش مجازی,
ملخص المقالة :
آموزشهای الکترونیکی میتواند نقشی اساسی در آینده نزدیک برای رشد و توسعه کشور داشته باشـد. هدف از تحقیق حاضر، نگاهی به عوامل موثر در طراحی مدل آموزش مجازی مدیران مدارس استان فارس است. جهت تحقق اهداف پژوهش از روش کیفی استفاده شده است از این رو با 23 نفر از اساتید دانشگاهی و نخبگان استان فارس در نیمه اول سال 1400 مصاحبه نیمه ساختاریافته عمیق به همراه سوالات باز صورت پذیرفته است. تحلیل دادهها براساس نظریه دادهبنیاد پس از انجام کدگذاری در سه مرحله باز، محوری و انتخابی، مبین 93 (کد گذاری باز) عامل مؤثر در طراحی مدل آموزش مجازی مدیران مدارس فارس بود. مفاهیم به دست آمده در مرحله کدگذاری محوری به 17 مفهوم و در مرحله کدگذاری انتخابی در 6 مفهوم: بینش، مدیریت، بافت و محیط، فضایمجازی، محتوا و اطلاعات و فناوری که در یافتهها به صورت الگوی توصیفی ارائه شده است، طبقهبندی شدند. برای سنجش پایایی در این پژوهش از روش «پایایی بازآزمون » استفاده شد که به میزان سازگاری طبقهبندی دادهها در طول زمان اشاره دارد. اهتمام به یافتههای نهایی این پژوهش، راهبردهای اجرایی موفقیتآمیزی در آموزش مجازی مدیران مدارس ارائه مینماید که راهگشای وضعیت امروز مدیران است و تأثیر مثبت بر نقش علمی آنان دارد.
_||_