بررسي روند بازاريابي ويروسي با استفاده از مدل رياضي به صورت يك معادله انتگرال-ديفرانسيل
الموضوعات :محمدرضا فراهانی 1 , سیدحمید حسینی 2 , صاحبه آقابابایی پور 3
1 - تهران - نارمک -دانشگاه علم وصنعت ایران- دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر
2 - تهران - نارمک -دانشگاه علم وصنعت ایران- دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر
3 - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نور
الکلمات المفتاحية: بازاریابی ویروسی, معادله انتگرال, دیفرانسیل, تقریب انتشار, آنالیز صفحه فازی, جواب موج ساکن,
ملخص المقالة :
یکی از قدرتمندترین تکنیک های بازاریابی آنلاین، بازاریابی ویروسی است. بازاریابی ویروسی به عنوان عاملی تأثیرگذار بر رفتار مشتریان ابزار جدیدی است که افراد را تشویق می کند در خصوص محصولات یا خدمات شرکت ها در بستر اینترنت، اظهارنظر کنند. ارتقاء برند نیز یکی از مهمترین روش های راهبردی رشد شرکت هاست و همواره در کانون توجه قرار دارد. هدف این پژوهش بررسی میزان رضایتمندی یا عدم رضایتمندی افراد در موقعیت و زمان مشخص با استفاده از مدل ریاضی معادله انتگرال ـ دیفرانسیل در بین نفرات یک جامعه مفروض می باشد. ساختارهای ارتباطی که در سیستم های گسسته یک مجموعه مفروض وجود دارد می تواند به یک معادله انتگرال ـ دیفرانسیل در حالت پیوسته تبدیل شود. تحلیل هایی که بر روی این مدل معادله انتگرال ـ دیفرانسیل انجام می گردد، به نحوی می تواند پاسخ سوالات مهم مانند میزان رضایتمندی و یا عدم رضایتمندی افراد را از محصول یا برند یا.... نشان دهد.
[1] S. Funk and M. Salathe and V. A. A. Jansen. "Modeling the influence of human behavior on the spread of infectious diseases: A review." J. R. Soc. Interface 7, pp.1247-1256,2010.
[2] P. Van den Driessche And X. Zou. "Modeling relapse in infectious diseases",
Mathematical Biosciences 207, pp89-103, 2007.
[3] J. Wang and J. Pang and X. Liu, "Modeling diseases with relapse nonlinear incidence of infection: a multi-group epidemic model", J. Biological dynamics 8(1), pp99-116, 2014.
[4] R.J. Braun and R. A. Wilson and J. A. Pelesko and J. R. Buchanan and J. P. Gleeson, "Applications of small word network theory in alcohol epidemiology", J. Alcohol Stud. 67,
pp591-599, 2006.
[5] R. A. Wilson and J. R. Buchanan and J. P. Gleeson and R. J. Braun, "A network model of alcoholism and alcohol policy, Proc. Math". Problems in Industry Workshop, November 5, 2004.
[6] D. A. French and Z. Teymuroglu and T. J. Lewis and R. J. Braun, "An integro-differential equation model for the spread of alcohol abuse", Journal of Integral Equations and Applications, 22(3), pp443-464, 2010.
[7] G. Kolata, "Study says obesity can be contagious", The New York Times, July 25, 2007.
[8] A. Kotlowitz, "Blocking the transmission of violence", The New York Times
Magazine, May 4, 2008.
[9] J. Medlock and M. Kot, "Spreading disease: integro-differential equations old and
new", Math Biosci. 184(2), pp201-22,2003.
[10] M. Braun, "Differential equation and their applications", Fourth Edition, pp67-80, 1992.
[11] D. J. Watts and S. H. Strogatz, "Collective dynamics of small world networks",
Nature 393, pp440-442, 1998.
[12] M. E. J. Newman, “The structure and function of complex networks”. SIAM
Review 45: pp167-256, 2003.
[13] D. J. Watts, "Small worlds: the dynamics of networks between order and
randomness”. Princeton U. Press, Princeton. 1999.
[14] M. E. J. Newman, "Spread of epidemic disease on networks". Phys. Rev. E 66,016128, 2002.
[15] H. W. Hethcote, "The mathematics of infectious diseases". SIAM Review 42(4), pp599-653, 2002.
[16] Information about COVID-19, World Health Organization (WHO), www.who.int.
[17] S. H. Hosseini, "Introducing an Integro-Differential Equation Model for Spread
of Addictive Drugs abuse". Quarterly Journal of Drug Abuse 10(40), 2016.
[18] Bhatia, "Estimation of Individual Probabilities of COVID-19 Infection",
Hospitalization and Death From A County-level Contact of Unknown infection Status, 2020.