بررسی تاثیرعضویت مدیران سازمان در شبکه های اجتماعی، بر عملکرد سازمانی از طریق شبکه دانش و انعطاف پذیری استراتژیک
م معیاریان
1
(
)
الکلمات المفتاحية: Dvkwdlhglwehgoweyhgo , Ehgukweuk, ewquk, Lghlwuwuhuk, w , Lhgolhow, rhgow,
ملخص المقالة :
امروزه شرکت ها نمی توانند داشتن سود و درآمدهای بالا بر اساس یک نوآوری تثبیت شده را حفظ کنند. شرکت-ها برای بقای خود باید محصولات جدیدی را به بازار معرفی کنند و از تغییرات سازمانی و استراتژی های مختلفی استفاده کنند. در پژوهش حاضر تلاش شد تاثیرعضویت مدیران سازمان در شبکه های اجتماعی، بر عملکرد سازمانی از طریق شبکه دانش و انعطاف پذیری استراتژیک بررسی شود. پژوهش از نظر هدف کاربردی و با روش علی انجام شد . جامعه مورد مطالعه در این پژوهش را مدیران شرکت صنایع آذرآب می¬گرفت که تعداد آنها 300 بود . برای جمع¬آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد که به صورت تصادفی بین 200 نفر ازمدیران پخش شد و تعداد 180 پرسش نامه جمع اوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. پایایی و روایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ و نظر اساتید و محققان رشته مدیریت مورد تایید قرار گرفت . برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از تکنیک معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شد . تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که قدرت شبکه های اجتماعی و اندازه شبکه های اجتماعی تأثیر مثبتی بر قابلیت های ترکیبی دارند . توانایی های ترکیبی بر ظرفیت جذب تاثیر و انعطاف پذیری
Dvkwdlhglwehgoweyhgo;i
Ehgukweuk;ewquk;
Lghlwuwuhuk;w
Lhgolhow;rhgow;ruho