تأثیر بین آموزش مجازی و حضوری بر بازده یادگیری دربین دانشجویان مرکز علمی کاربردی کیش
الموضوعات :مجتبی معظمی 1 , غلامرضا حکمتی 2
1 - گروه مدیریت آموزش عالی،دانشکده مدیریت،واحدتهران شمال،دانشگاه آزاد اسلامی تهران ایران
2 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزش عالی، واحد بین الملل کیش، دانشگاه آزاد اسلامی جزیره کیش، ایران.
الکلمات المفتاحية: دانشجویان, آموزش مجازی, آموزش حضوری, بازده یادگیری, مرکز علمی کاربردی کیش,
ملخص المقالة :
پژوهش با هدف بررسی تأثیر بین آموزش مجازی و حضوری بر بازده یادگیری دربین دانشجویان مرکز علمی کاربردی کیش انجام شد.روش پژوهش توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه علمیکاربردی کیش 827 نفر بودند که بر اساس فرمول مورگان 262 نفر به عنوان نمونه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند.تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون رگرسیون و نرمافزار SPSS-18 انجام شد.نتایج نشان داد با توجه به مقدار سطح معناداری مقایسه بازده یادگیری در بین دانشجویان آموزش حضوری و مجازی که برابر 036/0شده و از 05/0 کمتر است،بنابراین بین بازده یادگیری در بین دانشجویان آموزش حضوری و مجازی تفاوت معناداری وجود دارد زیرا که میزان بازده یادگیری در دانشجویان حضوری برابر 1/4 شده که از دانشجویان مجازی بیشتر میباشد.این نشان میدهد آموزش حضوری بیشتر از آموزش مجازی بر روی یادگیری دانشجویان در ابعاد مختلف محتوا، منابع و مواد آموزشی، فناوری اطلاعات و ابزارهای هوشمند و راهبردهای یاددهی تاثیر دارد.
_||_