اثرات زبان انگیزشی رهبر بر اشتیاق کارکنان از طریق متغیرهای واسط ادراک از ارتباطات شفاف و متقارن و درک از ارتباط فرد- سازمان و شهرت درونسازمانی ادراک شده در شرکت سرمایه گذاری (هولدینگ) توکافولاد
الموضوعات : پژوهش اجتماعی
1 - عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
الکلمات المفتاحية: ارتباط فرد با سازمان, ارتباطات شفاف, اشتیاق سازمانی, زبان انگیزشی, شهرت درون سازمانی,
ملخص المقالة :
هدف:هدف تحقیق حاضر تعیین اثرات زبان انگیزشی رهبر بر اشتیاق کارکنان از طریق متغییرهای واسط ادراک از ارتباطات شفاف و متقارن، درک از ارتباط فرد- سازمان و شهرت درون سازمانی ادراک شده بر اشتیاق کارکنان در شرکت سرمایه گذاری (هولدینگ)توکا فولاد بود.روش: تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی از نوع همبستگی بوده است.یافته ها: نتایج نشان داد که بین زبان انگیزشی برارتباطات متقارن با ضریب تأثیر0/41، زبان انگیزشی بر درک ازارتباطات شفاف با ضریب تأثیر0/48، درک از ارتباط متقارن دوطرفه بردرک ازارتباطات شفاف سازمان با ضریب تاثیر 0/26، درک از ارتباطات شفاف سازمان بر ادراک ارتباط فرد از سازمان با ضریب تاثیر 0/14، ادراک ارتباط فرد از سازمان بر متغییرهای شهرت درون سازمانی ادراک شده و اشتیاق کارکنان به ترتیب با ضریب تاثیر 0/61 و 0/64 و شهرت درون سازمانی بر اشتیاق کارکنان با ضریب تاثیر 0/30 رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.نتیجه گیری: فرضیه اصلی پژوهش مورد تایید قرار گرفت. هر چند که تاثیر زبان انگیزشی به صورت مستقیم بر متغیر اشتیاق کارکنان با ضریب تاثیر 0/04 معنادار نگردید.
_||_