الگویابی ساختاری نواندیشی بر تغییر سازمانی با نقش میانجی خلاقیت مدیران مدارس
الموضوعات :سیده خدیجه معافی مدنی 1 , سعیده سعادتی 2
1 - استادیارگروه علوم تربیتی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران
2 - گروه علوم تربیتی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران
الکلمات المفتاحية: خلاقیت, نواندیشی, تغییر سازمانی,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر با هدف تعیین اثر نواندیشی بر تغییر سازمانی با نقش میانجی خلاقیت مدیران بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه مدیران و معاونین مقاطع متوسطه اول و دوم (286N=) در شهرستان تنکابن بود که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با تخصیص متناسب 165 نفربه عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه نواندیشی مشاوره کسب و کار (1393) (پایایی 735/0)، تغییر سازمانی دانهام و همکاران (1989) (پایایی 721/0)، خلاقیت تورنس (1979) (پایایی760/0) استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داده ها به روش مدلیابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار Smart PLS3 انجام شد. یافته ها نشان داد، که نو اندیشی بر تغییر سازمانی با نقش میانجی خلاقیت اثر دارد.
_||_