بومی سازی مقوله های مدیریت دانش بر اساس مدل پایه های ساختمان دانش در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی
الموضوعات :مهناز خداداد 1 , فهیمه باب الحوائجی 2 , عصمت مومنی 3 , نجلا حریری 4
1 - دانشجویدکترایعلم اطلاعات ودانش شناسی،واحد علوم و تحقیقات،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران.
2 - دانشیارگروه علم اطلاعات ودانش شناسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد، اسلامی، تهران،ایران
3 - نویسنده مسئول، دانشیار گروه علم اطلاعات ودانش شناسی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران،ایران
4 - استاد گروه علم اطلاعات ودانش شناسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران،ایران
الکلمات المفتاحية: مدیریت دانش, بومی سازی, پایه های ساختمان د انش, حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی,
ملخص المقالة :
بومی سازی مقوله های مدیریت دانش بر اساس مدل پایه های ساختمان دانش، شامل: اهداف، شناسایی، کسب، توسعه، تسهیم، نگهداری، استفاده و ارزیابی دانش در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است. از آن جایی که ضریب کندال معیاری از اجماع اعضای پنل دلفی را نشان می دهد یافته ها نشان می دهد که مقوله شناسایی دانش با ضریب 1 و مقوله اکتساب دانش با ضریب 75/0 و شاخص مقوله حفاظت دانش با ضریب 1 با اجماع قوی و مقوله توسعه دانش با 65/. ضریب با اجماع قوی و مقوله اندازه گیری دانش با ضریب 52/0 و مقوله استفاده دانش با ضریب 55/0 با اجماع متوسط و مقوله اهداف دانش با ضریب 33/0 و مقوله توزیع دانش باضریب 35/0 با اجماع ضعیف تثبیت و بومی سازی شد. در مقوله توزیع دانش شاخص حمایت قوانین و مقررات با میانگین 9/4 درصد از اهمیت بالاتری برخوردار است در مقوله اهداف زیر مقوله های تعین سطح و ظرفیت های دانش، تعیین اهداف و فرهنگ دانش ، تعیین اهداف راهبردی دانش به منظور توصیف و ظرفیت سازی نیاز برای دانش آینده، اهداف عملیاتی دانش به منظور اقدام دانش هنجار شده دانش راهبردی با میانگین 2/4 درصد از اهمیت بالاتری برخوردار است .
_||_