اقدام پژوهی :چگونه میتوانم با توجه به کاربرد دستسازهها عملکرد تحصیلی کودکان با اختلال کاستی توجه و تمرکز(آهسته گام) را افزایش دهم
الموضوعات :سودابه عضدالملکی 1 , سیده فاطمه باریکانی 2
1 - استادیار و عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران جنوب، ایران.
2 - دانش آموخته کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران جنوب، ایران.
الکلمات المفتاحية: عملکرد تحصیلی, کودکان آهسته گام, اختلال کاستی توجه - تمرکز, دست سازهها,
ملخص المقالة :
هدف از تحقیق حاضر، این بود که چگونه می توانم با توجه به کاربرد دست سازه ها عملکرد تحصیلی کودکان با اختلال کاستی توجه- و تمرکز(آهسته گام) را افزایش دهم که این دانش آموزان آهسته گام دوره ابتدایی در منطقه 5 شهر تهران است. که بر اساس جدول مورگان تعداد 300 نفر از آنان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.از این تعداد، 30 نفر به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گروه گواه (15نفر) انتخاب شدند. در این پژوهش ابزار گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه عملکرد تحصیلی فام و تیلور، پرسشنامه استاندارد اختلال کاستی توجه – تمرکز سوانسون و همکاران (1980) و مقیاس ارزیابی کاربرد دست سازه ها استفاده شده است. از آمار استنباطی شامل آزمون همبستگی پیرسون جهت تحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها نشان داد اختلال کاستی توجه و تمرکز (اختلال توجه-بیش فعالی) با عملکرد تحصیلی دانش آموزان آهسته گام رابطه منفی و کاربرد دست سازه ها با عملکرد تحصیلی دانش آموزان آهسته گام رابطه مثبت دارد.
_||_