پیشبینی رهبری تحولگرا با یادگیری سازمانی و شهروند سازمانی مدیران مدارس شهر تهران
الموضوعات :
1 - دانشیار ،دانشکده مدیریت ، گروه مدیریت آموزشی،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد تهران غرب، تهران ، ایران
الکلمات المفتاحية: یادگیری سازمانی, واژگان کلیدی: رهبری تحولگرا, شهروند سازمانی,
ملخص المقالة :
رهبری تحولآفرین بیان کننده فرایندی است که افراد را متحول می کند و با ارزش ها و خصیصه های اخلاقی و اهداف بلندمدت ارتباط دارد. ارزیابی محرک های مؤثر بر پیروان، ارضای نیازهای آنان و نحوه برخورد با آنها بهعنوان افرادی کامل، ازجمله کارکردهای این نوع رهبری است. هدف از انجام این پژوهش پیش بینی رهبری تحول گرا با یادگیری سازمانی و شهروند سازمانی (مطالعه موردی مدیران مدارس متوسطه دوم شهر تهران) است. در این پژوهش از روش توصیفی همبستگی برای پاسخگویی به فرضیات استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش مدیران مقطع متوسطه مدارس شهر تهران است. حجم نمونه آماری این تحقیق 180 نفر است که بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده است. نتایج بهدستآمده حاکی از آن است که رهبری تحول گرا، یادگیری سازمانی را پیش بینی می کند ولی رفتار شهروندی سازمانی را پیشبینی نمی کند.
_||_