ارائه الگوی فروش کالاهای جدید با آموزش روش وان تو وان مارکتینگ (مطالعه موردی: حوزه صنعت تایر کشور)
الموضوعات :مسعود صفی زاده 1 , افسانه زمانی مقدم 2 , عباس طلوعی اشلقی، 3
1 - دانشجوی دکتری رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات ، تهران، ایران.
2 - استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، گروه مدیریت آموزشی، تهران، ایران. (نویسنده مسئول)
3 - استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، گروه مدیریت آموزشی، تهران، ایران.
الکلمات المفتاحية: مدیریت ارتباط با مشتری, بازاریابی رابطه مند, بازاریابی وان تو وان, بازاریابی نفربهنفر,
ملخص المقالة :
هدف پژوهش حاضر ارائه مدلی جهت بازار فروش کالاهای جدید با آموزش روش وان تو وان مارکتینگ است. از آن جایی که در پژوهشهای کاربردی هدف اصلی صرفاً کشف علمی نیست، بلکه آزمودن و بررسی کاربرد دانش است، بنابراین روش این تحقیق ازنظر هدف کاربردی است و به روش اکتشافی انجامشده است. نحوه گردآوری دادهها به روش آمیخته (کمی و کیفی) صورت گرفته است و ابزار گردآوری دادهها مصاحبه با خبرگان با انجام مصاحبههای تخصصی به روش دلفی و پرسشنامه است. لذا بر همین اساس، تعداد 375 نفر از بازار فروش کالاهای جدید به روش وان تو وان مارکتینگ (در بخش کمی) و 17 نفر از خبرگان و متخصصان این حوزه (در بخش کیفی) در این پژوهش همکاری کردند. تجزیهوتحلیل دادههای جمعآوریشده، به دو روش توصیفی و استنباطی از طریق نرمافزار SPSS 16 و Smart PLS انجام شد. پس از انجام پژوهش نتایج نشان داد که: نظاممند بودن، گرایش تکنولوژی، گرایش به طراحی، گرایش بازار، استفاده از منابع، مبنای تلاش صورت گرفته برای کالاهای جدید، مفهومسازی کالای جدید و درنهایت مدیریت کالای جدید؛ تحت عنوان مؤلفههای بازار فروش کالاهای جدید به روش وان تو وان مارکتینگ؛ مورد تائید قرار گرفت. آزمونهای برازش مدل، نشان از اعتبار مدل داشت.
_||_