بررسی اثرگذاری مدل تعالی سازمانی بر بازاریابی موثر در حوزه دانشگاه آزاد
الموضوعات :نسیم حیدری 1 , وحیدرضا میرابی 2
1 - دانشجوی دکتری گروه مدیریت بازرگانی ،واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران
2 - دانشیار گروه مدیریت بازرگانی ،واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: “اثربخشی سازمانی”, “مدل تعالی سازمانی”, “بازاریابی موثر”,
ملخص المقالة :
چکیدهامروزه سازمانها به شکل جدی با تغییر فضای کسب وکار از فضای حمایتی به رقابتی و رشد گسترده در اقتصاد کشور مواجه هستند. در این تحقیق به بررسی تاثیرگذاری تعالی سازمانی بر بازاریابی درحوزه دانشگاه آزاد با استفاده از معادلات ساختاری و نرم افزار plsپرداخته شد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشگاههای آزاد اسلامی کل کشور می باشد. به منظور تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران 350 نفر انتخاب شد. نتایج تحقیق نشان داد اجزای مدل تعالی سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی شامل استراتژی، رهبری، شراکت ها و منابع، فرآیندها، محصولات، خدمات، کارکنان، نتایج جامعه، نتایج کارکنان، نتایج کلیدی، نتایج مشتری بوده است. اجزای بازاریابی موثر در دانشگاه آزاد اسلامی شامل بازاریابی اجتماعی، بازاریابی اخلاق گرا، بازاریابی استراتژی محور، بازاریابی درونی، بازاریابی سبز، بازاریابی ناب، بازاریابی نوآورانه بوده است. بر اساس نتایج به دست آمده مدل تعالی سازمانی بر بازاریابی موثر تاثیرگذار است. و از میان اجزای بازاریابی فقط بازاریابی سبز تاثیرگذار نیست.کلمات کلیدی: اثربخشی سازمانی، مدل تعالی سازمانی، بازاریابی موثر
_||_