الگوسازی روابط ساختاری بایستههای راهبردی مدیریت آموزش بانک کشاورزی ایران
الموضوعات :احمد ولی پور 1 , علی خلخالی 2 , محمود حقانی 3
1 - دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - دانشیار گروه مدیریت آموزشی،واحد تنکابن،دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن، ایران
3 - استادیار گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
الکلمات المفتاحية: بانک کشاورزی, الگوسازی, آموزش کارکنان, بایسته های راهبردی, مدیریت آموزش,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر با هدف الگوسازی روابط ساختاری بایستههای راهبردی مدیریت آموزش بانک کشاورزی ایران انجام شد. رویکرد این پژوهش کمی، از نوع پیمایشی توصیفی بوده است. در این پژوهش پس از دست یابی به شاخص های راهبردی مدیریت آموزش بانک کشاورزی ، با استناد به پژوهش قبلی نگارندگان مقاله و با بهره گیری از نظرات 16 تن از مدیران، کارشناسان حوزه منابع انسانی بانک کشاورزی و متخصصان دانشگاهی ، که به طور هدفمند برای مشارکت در این پژوهش دعوت به همکاری شدند، از تکنیک مدلسازی ساختاری تفسیری برای رتبه بندی و ارزیابی شاخص ها استفاده شد. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسش نامه ساخت یافته بوده است. نتایج ISM بیانگر آن بود که معیار های سنجش اثر بخش و حرفه ای سازی نقش معیارهای پیشران در مدل کلی را ایفاء می کنند. معیار های توانمندساز در سطح میانی کاربست عوامل برون سازمانی در طراحی واحد آموزشی، تناسب دوره ها بانقش عامل فردی، بازمطالعه مبانی آموزش منابع انسانی، الگوپذیری از استانداردهای آموزشی جهانی و تدوین محتوای منعطف و پویا هستند و معیار های نتیجه ای تحقق مهارت های مورد انتظار، توجه به عوامل زمینه ای در طراحی واحد آموزشی و نیازسنجی حرفهای می باشند.
_||_