بررسی رابطهی تأثیر برخی از عوامل جمعیت شناختی و میزان مصرف رسانهای زنان شاغل تهرانیبررسی رابطهی تأثیر برخی از عوامل جمعیت شناختی و میزان مصرف رسانهای زنان شاغل تهرانی
الموضوعات :
علیرضا منظری
1
(استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت)
فرحناز قندفروش
2
(دانشجوی دکترای مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی)
آرمین امیر
3
(دانشجوی دکترای جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران)
الکلمات المفتاحية: زنان, عوامل جمعیت شناختی, مصرف رسانه­, ای,
ملخص المقالة :
رسانه های جمعی در دنیای کنونی نقش های متعددی را در حیات اجتماعی به عهده دارند و از این رو تأثیرات گوناگونی را نیز بر مخاطبان خود می گذارند. از سوی دیگر گروه های مختلف مردمی با تنوعات فرهنگی و اجتماعی، الگوهای متفاوتی در مصرف رسانه ای خود نشان می دهند. در تحقیق حاضر محقق با استفاده از روش پیمایش در جامعهی زنان شاغل تهرانی در سال تحصیلی 90-91، الگوی مصرف جمعیت تحت نمونه را در ارتباط با سه متغیر سن، تحصیلات و پایگاه اجتماعی مورد مطالعه قرار می دهد. بر اساس این مطالعه میزان مصرف رسانه ای این جمعیت با سن مخاطبان رابطهی معنادار ندارد ولی با دو متغیر سطح تحصیلات و پایگاه اجتماعی رابطهی معنادار دارد.
_||_