عوامل تأثیرگذار شرکت های دانش بنیان بر اقتصاد مقاومتی در بازارهای کسب و کار(مطالعه موردی شرکت های دانش بنیان شهر تهران در سال 1395)
الموضوعات :فاطمه باقری 1 , نصرت اله شادنوش 2
1 - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
2 - استادیار عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز-تهران- ایران
الکلمات المفتاحية: شرکت های دانش بنیان, تحریم, معادلات ساختاری, اقتصاد مقاومتی,
ملخص المقالة :
هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین عوامل تأثیرگذار شرکت های دانش بنیان بر اقتصاد مقاومتی در بازارهای کسب و کار، متضمن مطالعه موردی در شرکت های دانش بنیان شهر تهران در سال 1395می باشد. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و براساس نحوه جمع آوری اطلاعات در قالب توصیفی- تحلیلی می باشد. نتایج به دست آمده از معادلات ساختاری در نرم افزار Smart PLS نشان داد متغیرهای منابع، ساختار، فرآیند، رشد، بازار و محصول به عنوان عوامل تأثیرگذار شرکت های دانش بنیان بر اقتصاد مقاومتی می باشند و متغیر محصول با ضریب مسیر 49/0 به عنوان تأثیرگذارترین عامل شناخته شد و متغیر ساختار با داشتن ضریب مسیر 208/0- و 1.5=T-value در بررسی ها رد گردید. دستاوردهای تحقیق نشان داد که سیاست های سرمایه گذاری می بایست در جهت توسعه شرکت های دانش بنیان بوده تا از این طریق فرآیند ها و سیستم های نوین تولید محصول موجبات افزایش توان فن آوری در اقتصاد ملی در شرایط کنونی فراهم سازیم.