نقش هوشمندی کسب و کار در استقرار اثربخش مدیریت استراتژیک در سازمانها
الموضوعات :حسین صفرزاده 1 , نازنین بنکدار مازندرانی 2 , مریم جاویدی حق 3
1 - عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و مدرس دانشگاه تهران.
2 - دانسجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
3 - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
الکلمات المفتاحية: هوشمندی کسب و کار, استراتژی کسب و کار, مدیریت استراتژیک,
ملخص المقالة :
هدف مقاله بررسی نقش هوشمندی کسب و کار در استقرار اثربخش مدیریت استراتژیک در سازمانها است که با استفاده از روش مطالعه کتابخانهیی و مرور ادبیات در زمینههای: کلیات هوش کسب و کار، تاریخچه، ابعاد اصلی و فرایند آن در سازمانها آغاز میشود و آنگاه با تأکید بر ضرورت استفاده از هوش کسب و کار در سازمان، اجرا و مهارتهای لازم برای ارتقای هوشمندی کسب و کار و روش اعمال یک استراتژی هوشمند در کسب و کار از یکسو و بررسی مؤلفههای مدیریت استراتژیک از سوی دیگر به این مهم پرداخته شده است. نتایج بررسی به طور کلی از اهمیت روزافزون نقش هوشمندی کسب و کار در استقرار اثربخش مدیریت استراتژیک حکایت دارد، با اینحال چارچوب پیشنهادی به کارگیری هوشمندی کسب و کار در مدیریت استراتژیک در محیطهای کاری پیچیده امروز از انعطافپذیری لازم برخوردار نیست.