بررسی رابطه بین هوش رقابتی با عملکرد بازاریابی در بانک اقتصاد نوین
الموضوعات :
1 - کارشناس ارشد مدیریت اجرایی – گرایش استراتژیک
الکلمات المفتاحية: هوش بازاریابی, هوش رقبا, هوش تکنولوژیکی, هوش راهبردی و عملکرد بازاریابی,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر در جهت رابطه بین هوش رقابتی با عملکرد بازاریابی در بانک اقتصاد نوین می باشد. برای این منظور الگوی ساختاری مشخصی را از دیدگاه مدیران و کارکنان در بانک اقتصاد نوین به آزمون خواهد گذاشت. پژوهش حاضر از نوع پیمایشی- کاربردی بوده و مبتنی بر روشهای مدل سازی معادلات ساختاری در حالت زمینهیابی است. دادههای موردنیاز، از طریق پرسشنامه استاندارد هوش رقابتی و عملکرد بازاریابی از نمونه ای 291 نفری از مدیران و کارکنان بانک اقتصاد نوین می باشد که به روش نمونه گیری خوشه ای جمعآوری گردید. ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی، پایایی مناسبی را برای پرسشنامه نشان داد. آزمون مدل مفهومی با روش حداقل مربعات جزیی و آزمون همبستگی متغیرها و با به بکارگیری نرم افزار SMART-PLS انجام شد. نتایج فرضیات اصلی نشان می دهد که بین هوش رقابتی و عملکرد بازاریابی در بانک اقتصاد نوین شهر تهران رابطه وجود دارد. نتایج فرضیات فرعی نشان می دهد ابعاد هوش رقابتی (هوش بازاریابی، هوش رقبا، هوش تکنولوژیکی و هوش راهبردی) با عملکرد بازاریابی رابطه معنی داری دارد.