تأثیر تبلیغات در شبکههای اجتماعی بر قصد خرید در صنعت کالاهای تندگردش
الموضوعات :احسانه نژاد محمد نامقی 1 , نصرت اله شادنوش 2 , داریوش غفاری 3
1 - استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات
2 - استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی
3 - کارشناس ارشد مدیریت اجرایی
الکلمات المفتاحية: تبلیغات, قصد خرید, شبکههای اجتماعی, نگرش مصرفکننده,
ملخص المقالة :
در دنیای امروز استفاده از اینترنت، ابزاری روزمره تلقی میشود و انسانها دائماً با آن سروکار دارند. افراد بهطور مستمر در اینترنت بهدنبال علاقهمندیهای خود میگردند و از آن بهعنوان ابزاری کلیدی در بخشهای مختلف روزمره خود استفاده میکنند. در کشورهای مختلف دنیا بر اساس میزان پیشرفت زیرساختهای فناوری از این ابزار توانمند در بخشهای مختلف استفاده میکنند. بخشی از این کاربرد مختص به شبکههای اجتماعی است که علاوه بر بهاشتراکقرارگرفتن فعالیتهای روزانه افراد با دوستانشان بر سبک زندگی، لباس پوشیدن، غذاخوردن، تفریحات و حتی قصد خرید آنها نیز اثرگذار خواهد بود؛ بنابراین امروزه متخصصان امور بازاریابی و فروش نگاه ویژهای به این رسانه دارند. این پژوهش قصد دارد با توجه به بررسی اثربخشی شبکههای اجتماعی بر نگرش مصرفکننده از دو بُعد سختافزاری و نرمافزاری ارتباط این اثربخشی بر قصد خرید کاربران را بررسی کند؛ بنابراین مدل مفهومی با الهام از پژوهشهای انجامشده در این بار، ارائه شئ و فرضیههای مطرحشده با توجه به محدودیتهای موجود موردکنکاش قرار گرفت