تاثیر مشتری گرائی بر عملکرد صادرات با توجه به نقش تعهدرفتاری و ارتباطات در شرکتهای صادر کننده پائین دستی پتروشیمی در ایران
الموضوعات :حسین افشار 1 , فرشته لطفی زاده 2
1 - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بین الملل، دانشگاه آزاد اسلامی، واحدقزوین، قزوین، ایران
2 - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد زنجان، زنجان، ایران
الکلمات المفتاحية: ارتباطات, مشتری گرائی, عملکرد صادرات, تعهدرفتاری, شرکت های صادر کننده پائین دستی پتروشیمی در ایران,
ملخص المقالة :
تحقیق حاضر با عنوان تاثیر مشتری گرائی بر عملکرد صادرات با توجه به نقش تعهدرفتاری و ارتباطات در شرکت های صادر کننده پائین دستی پتروشیمی در ایران می باشد. هدف از انجام تحقیق حاضر تبیین تاثیر مشتری گرائی بر تعهدات رفتاری، ارتباطات و عملکرد صادراتی شرکت های صادرکننده محصولات پائین دستی پتروشیمی می باشد. در این تحقیق از روش تحقیق پیمایشی به منظور بررسی تاثیر مشتری گرائی بر عملکرد صادرات با توجه به نقش تعهدرفتاری و ارتباطات در شرکت های صادر کننده پائین دستی پتروشیمی در ایران استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق را مدیران و کارشناسان بازاریابی شرکت های صنعت پتروشیمی(صنایع پائین دستی) شکل می دهند. بنابراین می توان عنوان نمود که جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران و کارشناسان بازاریابی 600 شرکت فعال در صنعت پتروشیمی می باشند. حال با توجه به آنکه به طور متوسط در هر شرکت می توان تعدادی از مدیران و کارشناس بازاریابی مشغول به فعالیت می باشند بنابراین می توان انتظار داشت که اعضای جامعه حاضر را می توان نامحدود در نظر گرفت. حال با توجه به آنکه جامعه آماری می توان عنوان نمود که حجم نمونه با توجه به جدول مورگان برای تعداد جامعه نامحدود تعداد اعضای نمونه برابر 384 مورد می باشد . نتایج تحقیق نشان می دهد که تعهدات رفتاری بر عملکرد صادراتی تأثیر مثبت معنی داری دارد . ارتباطات بر عملکرد صادراتی تأثیر مثبت معنی داری دارد.. مشتری گرایی بر تعهدات رفتاری تأثیر مثبت معنی داری دارد. مشتری گرایی بر ارتباطات تأثیر مثبت معنی داری دارد. عملکرد صادراتی بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت معنی داری دارد .