بکارگیری مدل نوآوریباز در توانمندسازی شرکتهای کوچک و متوسط (SMEs) برای همکاری استراتژیک با شرکتهای بزرگ (مطالعه درصنعت آرایشی- بهداشتی)
الموضوعات :کامبیز طالبی 1 , زهرا عابدینی مقانکی 2
1 - گروه کسب و کار جدید، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
2 - گروه کارآفرینی، پردیس بین المللی کیش، دانشگاه تهران، کیش، ایران
الکلمات المفتاحية: نوآوری, همکاری استراتژیک, نوآوریباز, توانمندسازی SMEs,
ملخص المقالة :
تحقق اهداف چشم انداز بیست ساله کشور نیازمند توسعه ظرفیت خلاقیت و نوآوری است. تقویت ظرفیت نوآوری کشور، توانمندسازی شرکتها و در نهایت رشد اقتصادی را به همراه دارد. امروزه با پیشرفتهای صورت گرفته در علم و تکنولوژی و پیچیدگی آن در دنیای کسبوکار، توسعه دانش و تکنولوژی در حد توان یک فرد و یا شرکت کوچک و متوسط نیست بلکه نیازمند تعاملات با شرکتهای بزرگ و همکاریهای استراتژیک می باشد. هدف این تحقیق بکارگیری مدل نوآوریباز در توانمندسازی شرکتهای کوچک و متوسط آرایشی-بهداشتی برای همکاری استراتژیک با شرکتهای بزرگ می باشد. به عبارتی در می یابیم نوآوریباز چگونه به این کسبوکارها کمک میکند تا توانمند شوند و با شرکتهای بزرگتر مشارکت نموده و خطرات پیرامون خود را کاهش دهند. در این تحقیق از روش تحقیق کیفی و بر اساس نظریه زمینهای استفاده گردیده است و مصاحبه با 20 مدیرکارآفرین و نخبه صنعت آرایشی-بهداشتی انجام شده است. در این مطالعه یافته شد همکاری بین سازمانی میتواند محرک مهمی برای پیشرفت نوآوری و راهبردهای توانمندسازی در ابعاد متفاوت باشد.
_||_