طراحی الگوی بازیابی درونی با رویکرد کار آفرینانه در کسب و کارهای نوپا با استفاده از تئوری داده بنیاد
الموضوعات :علیرضا طیبی 1 , مهدی کریمی زند 2 , سیدعباس حیدری 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی ، واحد تهران مرکزی ، دانشگاه آزاد اسلامی تهران، ایران.
2 - گروه مدیریت بازرگانی ، واحد تهران مرکزی ، دانشگاه آزاد اسلامی تهران، ایران.
3 - گروه مدیریت بازرگانی ، واحد تهران مرکزی ، دانشگاه آزاد اسلامی تهران، ایران.
الکلمات المفتاحية: ارزش آفرینی, بازاریابی درونی, کسب و کارهای نوپا, جهت گیری کارآفرینانه, توسعه فعالیت های کارآفرینی,
ملخص المقالة :
هدف–هدف اصلی این مطالعه ارائه الگوی بازاریابی درونی با رویکرد کارآفرینانه در کسب و کارهای نوپا است که با تاکید به منابع انسانی و کارکنان به عنوان مشتریان درونی سازمان، یکی ازکلیدی ترین عوامل کسب و کار بوده و بصورت یک فرایند مدیریتی جامع عمل می کند.طراحی / روششناسی /رویکرد- پژوهش حاضر از نظر هدف،کاربردی و از نظر ماهیت پژوهشی– پیمایشی است. گردآوری دادهها ، کیفی - داده بنیاد (سیستماتیک) است. دادهها از طریق مصاحبههای نیمه ساختار یافته با هیجده نفر از خبرگان و مدیران با سابقه حوزه کسب و کار، بر اساس روش نمونهگیری هدفمند و تا سرحد اشباع اطلاعات مورد نیاز و کفایت نظری صورت گرفته است.یافتهها - پس از انجام کد گذاری ، عوامل زمینه ای رفتارشهروندی کارکنان ،ارتباطات داخلی و ارزیابی فنی، عوامل مداخله گر فناوری ، بازارهای جهانی و ساختار راهبرد های کار آفرینی استراتزیک، ازریابی استراتژیک منابع و ارزش آفرینی و پیامد های مزیت رقابتی، ارتقای نوآوری و توسعه فعالیت های کار آفرینی شناسایی شد. محدودیتها/پیامدهای تحقیق-این مطالعه با بررسی رابطه بین ، بازاریابی درونی و جهت گیری کارآفرینی در مشاغل نوپا به دانش کمک می کند و نقش مهمی در راه اندازی مشاغل نوپا و پایداری آنها دارد.
_||_