طراحی الگوی بهبود تصویر ذهنی، آگاهی و شناخت برند پستبانک ایران در جذب مشتری
الموضوعات :احمد شمسی 1 , علیرضا شیروانی 2 , ماشااله ولیخانی 3
1 - گروه مدیریت دولتی، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامی، دهاقان، ایران
2 - گروه مدیریت دولتی، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامی، دهاقان، ایران
3 - گروه مدیریت دولتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: پست بانک ایران, آگاهی از برند, تصویر ذهنی, جذب مشتری, شناخت برند,
ملخص المقالة :
سیستم بانکی بخشی از نظام اقتصادی است که جمعآوری و جذب انواع سپردهها و تخصیص آن جهت تامین نیازهای مالی انواع فعالیتهای اقتصادی از اهداف آن بشمار میرود. از اینرو بانکها با در اختیار داشتن بخش عمدهای از وجوه در گردش جامعه، نقش بسیار مهمی در نظامهای اقتصادی ایفا مینمایند. در این تحقیق، الگوی بهبود تصویر ذهنی، آگاهی و شناخت برند پست بانک ایران در جذب مشتری که با استفاده از رویکرد گرندد تئوری بر اساس سه مرحله کدگذاری باز و کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی بدست آمده، از طریق روش مدلسازی معادلات ساختاری و LISREL مورد آزمون و برازش قرار گرفت. تحقیق به صورت کیفی انجام شد کلیه مدیران یا سرپرستان ارشد در پست بانک ایران جامعه تحقیق بوده و نمونه خبرگان به صورت غیرتصادفی انتخاب شد و به منظور گردآوری دادهها و اشباع مقوله ها 20 مصاحبه عمیق صورت گرفت حاصل این فرایند پس از تحلیل آنها شناسایی 13 مقوله اصلی بود که بر اساس مدل پارادایمی، مدل مفهومی تحقیق را شکل دادند. نتایج تحقیق برازش مدل مفهومی را تأیید و یک مدل جامع برای طراحی الگوی بهبود تصویر ذهنی، آگاهی و شناخت برند پست بانک در جذب مشتری و انجام سرمایه گذاری و سایر خدمات ارائه گردید.
_||_