بررسی عوامل موثر بر استفاده از بانکداری همراه توسط مشتریان (مطالعه موردی: داده های شعب بانک ملی استان مازندران)
الموضوعات :هومن شبابی 1 , محمود یحیی زاده فر 2 , مریم غیاث آبادی فراهانی 3 , آرش گران ارویمی 4
1 - گروه مدیریت، مؤسسه آموزش عالی غیر انتفاعی- غیر دولتی راه دانش بابل. مازندران. ایران.
2 - گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه مازندران. مازندران، ایران.
3 - گروه مدیریت بازرگانی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران.
4 - گروه مدیریت بازرگانی، مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی- غیردولتی راه دانش بابل. مازندران. ایران.
الکلمات المفتاحية: وفاداری مشتریان, رضایت, بانکداری همراه,
ملخص المقالة :
هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل موثر بر استفاده از بانکداری همراه توسط مشتریان (مطالعه موردی: مشتریان شعب بانک ملی استان مازندران) است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر شیوۀ گردآوری اطلاعات، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری از کلیه مشتریان شعب بانک ملی استان مازندران تشکیل شده و تعداد نمونه بر اساس فرمول کوکران، 384 نفر انتخاب شده است. روش نمونه-گیری روش غیراحتمالی در دسترس است. ابزار گردآوری اطلاعات نیز پرسشنامه است که روایی و پایایی آن تائید شده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار پیالاس استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که عوامل موثر (انتظار عملکرد، شرایط تسهیل کننده، انگیزه، ارزش قیمت، عادت، کیفیت سیستم و کیفیت خدمات) بر بانکداری همراه تاثیر معنادار دارد. همچنین مصرف مشتری از بانکداری همراه بر رضایت و وفاداری تاثیر معناداری دارد و فرضیههای انتظار تلاش، تاثیر اجتماعی و کیفیت اطلاعات بر بانکداری الکترونیک تاثیرمعنادار ندارد.
_||_