بررسی تفاوتهای جمعیت شناختی مصرفکنندگان با سبکهای مختلف تصمیمگیری در رفتار خرید آبمیوههای سنایچ
الموضوعات :سمیرا قشقایی 1 , قاسم بخشنده 2 , رویا اولین چهارسوقی 3 , زهرا حسینی 4
1 - گروه مدیریت، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.
2 - گروه مدیریت، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.
3 - گروه مدیریت، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.
4 - گروه مدیریت، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.
الکلمات المفتاحية: رفتار مصرف کننده, مدل اسپرولز و کندال, کلید واژه ها: سبک تصمیم گیری, تفاوتهای جمعیت شناختی,
ملخص المقالة :
چکیده مطالعه سبکهای مختلف تصمیمگیری در گروههای مختلف، به درک بهتر بازار کمک میکند زیرا زمانی که مشتریان به خوبی شناخته شوند میتوان به آن ها در انجام خرید بهتر کمک کرد. پژوهش حاضر هشت سبک تصمیمگیری اسپرولز و کندال (کمالگرایی، مدگرایی، برندگرایی، حساس به قیمت، لذت گرایی، سردرگم با چندین انتخاب، تمایل بدون برنامه ریزی و عادتگرایی) را در میان مصرف-کنندگان با ویژگیهای جمعیت شناختی متفاوت (جنسیت، سن، وضعیت تاهل، تحصیلات، شغل، درآمد و اندازه خانوار) بررسی نموده است. در این راستا دادههایی از 530 مصرفکننده آبمیوه های سن ایچ در استان خوزستان که به روش در دسترس انتخاب شده بودند جمعآوری و با استفاده از آزمونهای آنووا و آزمون تی به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. یافتههای بدست آمده تفاوتهای جمعیتشناختی مصرفکنندگان دارای سبکهای مختلف تصمیمگیری را مشخص نمود. در نهایت نیز با توجه به یافتههای بدست آمده بحث و پیشنهادهای کاربردی ارائه شد. کلید واژه ها: سبک تصمیم گیری، رفتار مصرف کننده، تفاوتهای جمعیت شناختی، مدل اسپرولز و کندال
_||_