نقش بازاریابی کارآفرینانه در خلق رقابت پذیری شرکتهای دارویی
الموضوعات :مرجان دامن کشیده 1 , مژگان دامن کشیده 2
1 - استادیار اقتصاد،واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - دانشگاه آزاد
الکلمات المفتاحية: بازاریابی کارآفرینانه, فرصت, نوآوری, ریسکپذیری, رقابتپذیری,
ملخص المقالة :
هدف تحقیق حاضر بررسی نقش بازاریابی کارآفرینانه در خلق رقابت پذیری شرکت ها است. روش تحقیق حاضر بر مبنای هدف، کاربردی و بر مبنای ماهیت داده ها از نوع توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل 110 نفر از مدیران شرکت های دارویی مستقر در شهر تهران بوده که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. پرسش نامه های استاندارد ابزار گردآوری داده ها در تحقیق حاضر را شکل دادهاند. نرمافزار مورد استفاده برای تحلیل دادههای پژوهش مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از رویکرد PLS بوده است. نتایج به دست آمده حاکی از نقش مثبت و مهم بازاریابی کارآفرینانه بر خلق رقابتپذیری شرکتهای دارویی میباشد. نتایج نشان داد که متغیرهای فرصتگرایی، نوآوری، ریسکپذیری و خلق ارزش هر کدام به نوبه خود میتوانند نقش مثبت و موثری در بهبود خلق رقابتپذیری شرکتهای دارویی ایفا نمایند. از اینرو مدیران می بایست به متغیرهای مطرح شده توجه بیشتری نمایند.