ارائه الگوی برندسازی شخصی افراد کارآفرین در راستای افزایش سودآوری صنعت خودرو کشور مبتنی بر نظریه دادهبنیاد
ابوالقاسم پهلوان
1
(
دانشجوی دکتری، گروه کارآفرینی، دانشکده مدیریت و اقتصاد ، دانشگاه عاوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
)
حمید سعیدی
2
(
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد یادگار امامخمینی(ره) شهرری، دانشگاه آراد اسلامی ، تهران، ایران (نویسنده مسئول)
)
محمد علی عبدالوند
3
(
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت و اقتصاد ، ,واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آراد اسلامی، تهران ، ایران
)
حمید رضا سعید نیا
4
(
دانشیار گروه آموزشی مدیریت بازرگانی ، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
)
الکلمات المفتاحية: برندسازی شخصی, کارآفرین, سودآوری, صنعت خودرو,
ملخص المقالة :
در محیط به شدت رقابتی، کارآفرینان در راه اندازی و مدیریت کسب و کار با چالشهای متنوعی از جمله افزایش هزینههای سربار و ورشکستگی مالی رو به رو هستند؛ کارآفرینان کسب و کار می توانند با اتخاذ رویکردها و سیاستهای اجرایی، نقش مهمی را در پیشگیری و جلوگیری از ورشکستگی و همچنین افزایش سودآوری صنایع به ویژه صنعت خودرو داشته باشند. با توجه به رشد روزافزون فعالیتهای کارآفرینانه، برندسازی شخصی به عنوان یکی از راهکارهای اصلی میتواند در توسعه صنایع و بسترسازی زمینههای سود و رشد به ویژه در صنعت خودرو مؤثر واقع شود. با توجه به اهمیت این موضوع، در مقاله حاضر سعی شده است عوامل مؤثر بر برندسازی شخصی افراد کارآفرین در راستای افزایش سودآوری صنعت خودرو بر اساس نظرات خبرگان به صورت نمونهگیری در دسترس و هدفمند که به تعداد 12 نفر تعیین شده از طریق مصاحبه، در قالب نظریه داده بنیاد، الگوسازی شود. براساس نتایج تحقیق، عوامل اصلی تأثیرگذار بر تقویت برندسازی شخصی افراد کارآفرین در صنعت خودرو در قالب الگوی پارادایمی نظریهی داده بنیاد و نظر خبرگان شناسایی و تدوین گردید. متغیرهای علّی شامل عوامل پیشبرنده فردی و عوامل پیشبرنده محیطی میباشد، متغیرهای مداخلهگر شامل تسهیلگرها میباشد، متغیرهای زمینهساز شامل بهرهگیری از فناوری، به کارگیری روشهای نوین صنعت و مشتری محوری میشود، متغیرهای راهبردی شامل راهبردهای قدرت برندسازی شخصی افراد کارآفرین میگردد و پیامد مدل موجب توسعه نوآوری، افزایش سودآوری و سهم بازار خواهد شد.