ارائه مدل کیفی شناخت فرهنگ اقتصادی مردم ایران
الموضوعات : مطالعات رفتاری در مدیریت
مریم زاهدی
1
(
دانشجوی دکتری مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، تهران،
)
محسن عامری شهرابی
2
(
استادیار گروه مدیریت و برنامه ریزی امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، تهران، ایران
)
عباسعلی قیومی
3
(
دانشیار گروه مدیریت و برنامهریزی فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران.
)
الکلمات المفتاحية: نقش خانواده, فرهنگ اقتصادی مردم ایران, نقش دولت, اخلاق و اعتقادات دینی,
ملخص المقالة :
در این پژوهش به منظور ارایه مدل کیفی شناخت فرهنگ اقتصادی مردم ایران، با استفاده از تحلیل محتوای استقرایی؛ با شناسایی 722 کد مفهوم، کدگذاری و دسته بندی آنها در سه مرحله نهایتا 246 شاخص اصلی؛ در پنج بعد و 51 مولفه، تبیین و در ادامه با استفاده از تکنیک دلفی سه مرحله ای در بین 18 نفر از خبرگان علمی و اجرایی، این شاخص ها مورد جرح و تعدیل قرار گرفت. نهایتا مدل شناخت فرهنگ اقتصادی مردم ایران در پنج بعد فرهنگ اقتصادی مردم ایران، نقش دولت، نقش خانواده، اخلاق و اعتقادات دینی ارائه شد.