بررسی رابطه فرهنـگ و مدیریت جهادی با توسعه فرهنگ سیاسی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
الموضوعات :علی اکبر طالبی متین 1 , اسماعیل کاوسی 2 , عباسعلی قیومی 3
1 - گروه مدیریت فرهنگی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: مدیریت, فرهنـگ, فرهنـگ و مدیریت جهادی, سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی,
ملخص المقالة :
این تحقیق در راستای بررسی رابطه فرهنـگ و مدیریت جهادی با توسعه فرهنگ سیاسی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انجام شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده ها کمی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق عبارت از کلیه کارکنان سازمان فرهنگ و ارتباطات می باشند که تعداد آنها حدودا 2500 نفر می باشد. روش نمونه گیری در این پژوهش روش نمونه گیری ساده می باشد. از جامعه آماری مذکور با توجه به ضوابط نمونه گیری تعداد 218 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده و سپس پرسشنامه محقق ساخته در سه بعد و 48 گویه براساس مقیاس پنج گزینه ای لیکرت تنظیم و گویه های مستخرجه در نمونه آماری تحقیق مورد پرسش قرار گرفته است. در بخش آمار توصیفی نیز، توصیف داده ها در دو بخش متغیرهای زمینه ای و متغیر های اصلی ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی، جهت بررسی فرضیه ها از آزمون ناپارامتری همبستگی اسپیرمن استفاده شده است.
_||_