تحلیل محتوای کتابهای غیردرسی فراگیران نهضت سوادآموزی شهر تهران
الموضوعات : دانش شناسیزهره میرحسینی 1 , علی اکبر ارجمندنیا 2
1 - دکترای کتابداری و اطلاع رسانی و عضو هیات علمی گروه کتابداری دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی-واحد تهران شمال
2 - دکترای روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور- گروه روانشناسی
الکلمات المفتاحية: تحلیل محتوا, نهضت سواد آموزی, کتاب غیر درسی, خواندنی ساده, آموزش مداوم,
ملخص المقالة :
مقاله حاضر به تحلیل محتوای 11 کتاب غیردرسی که در برنامه آموزش مداوم خدمات مکاتبه ای و گروه پیگیر سواد نهضت سواد آموزی شهر تهران مورد استفاده قرار می گیرد می پردازد تا به کارشناسان تهیه این مواد خواندنی ساده نقاط قوت وضعف این کتابها را نشان دهدبه طوری که طراحی و نگارش این مواد به ارتقا فرهنگ مطالعه و آگاهی های عمومی کمک بیشتری بنماید. نتایج نشان می دهد که موضوع و محتوای اکثر این کتابها با اهداف آموزش مداوم هماهنگی دارند.