ارزشگذاری اقتصادی پایگاههای اطلاعاتی پیوسته مقالات لاتین از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی
الموضوعات : Journal of Knowledge Studiesندا صیادی 1 , محمود مرادی 2 , صالح رحیمی 3
1 - دانشگاه رازی کرمانشاه
2 - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم اجتماعی و تربیتیدانشگاه رازی، هیئتعلمی گروه علم اطلاعات و ...
3 - دانشگاه رازی کرمانشاه
الکلمات المفتاحية: تمایل به پرداخت, پایگاههای اطلاعاتی, دانشجویان تحصیلات تکمیلی, ارزشگذاری مشروط, دانشگاه رازی, ارزشگذاری اقتصادی,
ملخص المقالة :
هدف: ارزشگذاری اقتصادی پایگاههای اطلاعاتی پیوسته مقالات لاتین از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی است. روش پژوهش: در پژوهش حاضر از روش ارزشگذاری مشروط و معیار تمایل به پرداخت استفادهشده، جامعه آماری تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی در سال تحصیلی 95-1394 به تعداد 4145 نفر بودند. حجم نمونه با استفاده از فرمول میشل و کارسون، 523 نفر تعیین شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود و از روشهای آماری مانند، آمار توصیفی و رگرسیون لجستیک استفاده شد. یافتهها: میانگین تمایل به پرداخت سالیانه دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای استفاده از پایگاههای اطلاعاتی پیوسته مقالات لاتین حدود 248.566 تومان بود که معادل ارزش اقتصادی آن پایگاهها محسوب شد. همچنین از بین متغیرهای بررسیشده متغیرهای میزان استفاده از پایگاههای اطلاعاتی لاتین و دانشکده در استفاده سالیانه از پایگاههای اطلاعاتی لاتین تأثیرگذار بودند. نتیجهگیری: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی برای پایگاههای اطلاعاتی پیوسته مقالههای لاتین ارزش اقتصادی قائلاند زیرا در تبادل دانش و افزایش دسترسی به اطلاعات در موضوعات مختلف علمی اهمیت بسیاری دارند.
