طراحی الگوی رقابت پذیری بانک رفاه به روش کیفی با رویکرد بازاریابی اجتماعی
محمد حقیقی
1
(
مدیریت بازرگانی ، گروه مدیریت دانشگاه تهران، ایران/ مدیریت بازرگانی ، گروه مدیریت، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج،، ایران
)
مهدی کریمیان کاکلکی
2
(
مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی ، گروه مدیریت، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران
)
عبدالخالق غلامی چنارستان علیا
3
(
مدیریت دولتی، گروه مدیریت، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران
)
الکلمات المفتاحية: مدلسازی معادلات ساختاری, بازاریابی اجتماعی, مزیت رقابتی, روش آمیخته,
ملخص المقالة :
امروزه بسیاری از تلاشهای مدیران موسسات کسب و کار بر موضوع رقابت پذیری تمرکز یافته است. از سوی دیگر برخی از تحولات اجتماعی سطح خواستهها و انتظارات افراد جامعه را بالا برده و اهمیت جایگاه اجتماعی و اعتبار سازمانها نیز به نوبه خود بیشتر شده است. ازاینرو در این پژوهش به طراحی الگوی رقابت پذیری بانک رفاه با رویکرد بازاریابی اجتماعی با استفاده یک روش آمیخته پرداخته شد. در مرحله کیفی پژوهش به بررسی کشف الگوی رقابت پذیری بانک رفاه با رویکرد بازاریابی اجتماعی پرداخته شد. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش مدیران شعب بانک رفاه بود که از میان شعب مختلف این بانک نمونه ای به اندازه 127 مدیر به صورت تصادفی انتخاب گردید. اطلاعات لازم در پژوهش کیفی از طریق مصاحبه و سپس تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزار پی ال اس انجام شد. یافته های پژوهش در مرحله کیفی نشان داد که مسئولیت پذیری اجتماعی، پیروی بانک از رویکرد بازاریابی سبز، ایجاد اطمینان و رفاه برای مشتریان،اجرای سیاستهای مشتری مداری، تاکید بر جلب رضایت و وفاداری مشتریان با روش بازاریابی هدفمند عوامل مؤثر بر مزیت رقابتی هستند.
_||_