کاربرد شیوه های تبلیغی در روند اجرای عملیات روانی و نقش روحیه ملی کشور مورد هجوم در کارایی و یا عدم کارایی آن
الموضوعات : فصلنامه علمی تحقیقات سیاسی و بین المللی
عزیزاله شهبازی
1
(دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا shahbazi_591@yahoo.com)
روح الله شهابی
2
(استادیار و عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان shahabi89@hotmail.com)
الکلمات المفتاحية: عملیات روانی, روحیه ملی, جنگ روانی,
ملخص المقالة :
اصطلاح جنگ روانی به مجموعه عملیاتی اطلاق میشد که در جنگ های نظامی به کار میرفت,امادر وضعیت جدیدآن ،مقاصد گوناگونی همچون تضعیف روحیه سربازان در جبهه های نبرد،تضعیف و گمراه نمودن مردم کشورهای درگیر جنگ،نیروهای تبلیغاتی برای حفظ برتری در جبهه، گسترش شایعات برای ایجاد ترس و......را در بر میگیرد.