طراحی مدل ارتباطات دیجیتال بازاریابی در صنعت تلهکام با رویکرد آمیخته اکتشافی
الموضوعات :
1 - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی،دهاقان،ایران
الکلمات المفتاحية: تحول دیجیتال, ارتباطات دیجیتال بازاریابی, صنعت تلهکام, آمیخته اکتشافی,
ملخص المقالة :
این تحقیق با هدف طراحی مدل ارتباطات دیجیتال بازاریابی در صنعت تلهکام انجام گرفت. تحقیق حاضر از نظر هدف، یک پژوهش کاربردی-توسعهای است و از منظر روش گردآوری دادهها، یک پژوهش پیمایشی-مقطعی است. برای دستیابی به هدف پژوهش از طرح تحقیق آمیخته اکتشافی (کیفی-کمی) استفاده گردید. جامعه مشارکتکنندگان در بخش کیفی شامل اساتید بازاریابی و مدیران ارشد شرکت ارتباطات سیار ایران است. نمونهگیری به روش نمونهگیری نظری انجام شد و با 17 نفر به اشباع نظری دست پیدا شد. جامعه آماری بخش کمی نیز شامل مدیران و کارشناسان بازاریابی و فروش شرکتهایی است که مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران محسوب میشوند. حجم نمونه با فرمول کوکران برآورد گردید و 216 نفر با روش نمونهگیری خوشهای-تصادفی در این مطالعه مشارکت کردند. برای گردآوری دادهها از مصاحبه نیمهساختاریافته و پرسشنامه محققساخته استفاده شد. تحلیل کیفی مصاحبههای تخصصی با روش تحلیل کیفی مضمون انجام شد و الگوی نهایی با روش حداقل مربعات جزئی اعتبارسنجی گردید. تحلیل دادههای کیفی با نرمافزار Maxqda و بخش کمی با Smart PLS انجام شد. یافتههای پژوهشی نشان داد بسترهای نرمافزاری، بسترهای سختافزاری و عوامل مدیریتی بر بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رابطهمند تاثیر میگذارند. بازایابی دیجیتال و رابطهمند نیز بر ارتباطات دیجیتال بازاریابی تاثیر میگذارند. در نهایت ارتباطات دیجیتال بازاریابی با تاثیر بر مشارکت مشتریان، ندای دیجیتال مشتریان و شخصیسازی دیجیتال خدمات به ارتباطات بلندمدت با مشتریان منجر میشود.