واکاوی رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت با تصویر شرکت و با نقش میانجیگری کیفیت خدمات بیمهای شرکت دانا
الموضوعات :ابراهیم خادمی 1 , وحید میرزایی 2 , باقر رستمی 3 , ایمان مدبری 4
1 - گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران
2 - گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران
3 - گروه مدیریت، موسسه غیرانتفاعی حکیمان، بجنورد، ایران
4 - گروه مدیریت، موسسه غیرانتفاعی کاویان، مشهد، ایران
الکلمات المفتاحية: مسئولیت اجتماعی شرکت, کیفیت خدمات, تصویر شرکت, بیمه دانا,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر باهدف واکاوی رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت با تصویر شرکت و با نقش میانجیگری کیفیت خدمات بیمهای انجام شد. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازلحاظ نحوه گردآوری دادهها توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان شرکت بیمه دانا در استان خراسانشمالی میباشد. برای تعیین حجم نمونه از روش قاعده سرانگشتی استفاده گردید و تعداد 405 نفر به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبی جهت نمونه انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده گردید. روایی پرسشنامه توسط اساتید مدیریت مورد تأیید قرار گرفت؛ برای سنجش پایایی پرسشنامه مذکور از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب مذکور برای متغیرهای مسئولیت اجتماعی شرکت (907/0)، کیفیت خدمات (912/0) و تصویر شرکت (859/0) بدست آمد. دادههای جمعآوریشده با استفاده از روشهای آماری توصیفی از طریق نرمافزار Spss26 و آمار استنباطی به کمک نرمافزار Lisrel8.8 انجام گرفت. یافتههای پژوهش نشان داد؛ مسئولیت اجتماعی شرکت رابطه مثبت و معناداری با تصویر شرکت و کیفیت خدمات دارد. کیفیت خدمات رابطه مثبت و معناداری با تصویر شرکت دارد. همچنین؛ مسئولیت اجتماعی شرکت بهصورت غیرمستقیم و باواسطه کیفیت خدمات با تصویر شرکت رابطه مثبت و معناداری دارد.