فراتحلیل رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی
الموضوعات :کاظم مهری 1 , مهرداد رحیمیان 2 , بهمن قارداشی 3
1 - استادیار، گروه تربیت بدنی، واحد نقده، دانشگاه آزاد اسلامی، نقده، ایران*
2 - استادیار، گروه مدیریت، واحد نقده، دانشگاه آزاد اسلامی، نقده، ایران
3 - گروه تربیت بدنی، موسسه آموزش عالی غیر دولتی آذرآبادگان، ارومیه، ایران
الکلمات المفتاحية: فراتحلیل, ارزش ویژه برند, وفاداری, ورزشکاران,
ملخص المقالة :
ﻫﺪف از این مطالعه فرا تحلیل رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی ﺑﻮده است. این پژوهش از منظر هدف کاربردی و در زﻣﺮه ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی ﮐیفی قرارگرفته است. جامعه آماری پژوهش کلیه مطالعات انجامشده در ایران در حوزهی رابطه ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران ایرانی در سطح پایاننامههای کارشناسی ارشد و دکترا و نیز پژوهشهایی که توسط دستگاههای اجرایی و تحقیقاتی چاپشده و در مجلات علمی پژوهشی نمایه شده است، میباشد. تعداد این مقالات 90 مقاله بوده است. حجم نمونه را 21 مطالعه اولیه تشکیل داده است. روشهای نمونهگیری کیفی مورداستفاده نیز نمونهگیری هدفمند از نوع گلوله برفی بوده است. ﺟﻬﺖ ﺑﺮرﺳﯽ پژوهشهای اوﻟﯿﻪ از اﻧﺪازه اﺛﺮ، ﺑﻪ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﻫﺮ ﻣﺪاﺧﻠﻪ، اﻧﺪازه اﺛﺮ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺑﺎ دو ﻣﺪل اﺛﺮات ﺛﺎﺑﺖ و ﺗﺼﺎدﻓﯽ، ﻧﻤﻮدار ﻗﯿﻔﯽ، ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ، آزﻣﻮن ﻫﻤﮕﻨﯽ و ﻣﺠﺬور I استفادهشده است. از ﺿﺮﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﭘﯿﺮﺳﻮن نیز بهعنوان ﺷﺎﺧﺺ r اﺳﺘﻔﺎده شد. درنهایت اندازه اثر کلی ارزش ویژه برند بر وفاداری ورزشکاران برابر 734/1=r است (05/0=p)، به دست آمد که نشان از اندازه اثر بالابر طبق نظر کوهن میباشد.