هوش مصنوعی در آموزش و پرورش: چیستی، چرایی، و چگونگی
محورهای موضوعی : آموزش و پرورش
1 - گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات،
کلید واژه: هوش مصنوعی, فناوری های نوین, چیستی, چرایی, چگونگی,
چکیده مقاله :
با گسترش فناوریهای مدرن و پیشرفتهای صورت گرفته،هوش مصنوعی با سرعت شگرفی در زمینه های مختلف از جمله آموزش و پرورش نفوذ کرده است. هدف پژوهش حاضر، پاسخگویی به سه پرسش چرایی، چیستی، و چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در آموزش کودکان و فراگیران بوده است.تحقیق حاضر از نوع توصیفی-تحلیلی بود و دامنه مطالعه را کلیه مقالات منشتر شده(2023-2010) تشکیل داد. بطور کلی نتایج این مطالعه نشان داد، در رابطه با اینکه یادگیری چه مواردی برای کودکان و دانش آموزان از همان ابتدای تحصیل از طریق هوش مصنوعی لازم است، یافته های نشان داد، مسائلی از قبیل املا، وتصحیح آن، تلفظ کلمات و تنظیم توانایی های دانش آموزان از ابعاد شناختی، عاطفی-هنری، و روانی-حرکتی مواردی می باشند که با فناوری هوش مصنوعی برای آنها ممکن پذیر است. در رابطه با چرایی یادگیری هوش مصنوعی، یافته ها نشان داد،از آنجایی که همه باید برای شهروندی دیجیتالی رشد یابند، و در آینده همه امور زندگی خود را با فناوری های مصنوعی انجام دهند، لذا یادگیری آنها از اوان کودکی ضرورت می یابددر پاسخگویی به چگونگی استفاده از هوش مصنوعی، یافته های نشان داد، تعامل کودکان و فراگیران با اسباببازیها، بازی های آموزشی یا رباتهای هوشمند،راهبردهای یادگیری کارآمدی برای آنها بشمار می روند.
With the expansion of modern technologies and the progress made, artificial intelligence has penetrated at a tremendous speed in various fields, including education. The aim of the present research was to answer the three questions of why, what, and how to use artificial intelligence in the education of children and learners. In general, the results of this study showed that in relation to learning what things are necessary for children and students from the very beginning of education through artificial intelligence, the findings showed issues such as spelling, correcting it, pronouncing words and adjusting abilities. Students from cognitive, emotional-artistic, and psycho-motor dimensions are things that are possible for them with artificial intelligence technology. In relation to why learning artificial intelligence, the findings showed that since everyone must grow up to be a digital citizen, and in the future they will do all their life affairs with artificial technologies, therefore learning them from childhood becomes necessary in response to How to use artificial intelligence, the findings showed, the interaction of children and learners with toys, educational games or intelligent robots are effective learning strategies for them.