تأثیر مهارت های زندگی بر سلامت اجتماعی دانشجویان دختر دانشگاه رودهن سال92
محورهای موضوعی : پژوهش های اجتماعیمنیژه پاکنژاد 1 , محمد جواد قائدمحمدی 2
1 - دانش آموخته کارشناسی ارشد مطالعات زنان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رئدهن
2 - عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، دانشکده علوم اجتماعی
کلید واژه: کلید واژه ها: سلامت اجتماعی, مهارت زندگی,
چکیده مقاله :
چکیده این پژوهش با هدف شناخت تأثیر مهارت های زندگی بر سلامت اجتماعی دانشجویان دختر دانشگاه رودهن است. پژوهش مذکور از نظر مسیر به صورت توصیفی- پیمایشی، از نظر هدف، کاربردی، و از نظر اجرا به صورت اسنادی- میدانی و ابزار آن پرسش نامه استاندارد سلامت اجتماعی کییزو پرسش نامه استاندارد مهارت زندگی. 0 بود. جامعه آماری مورد مطالعه در این تحقیق را دانشجویان دختر دانشگاه ازاد / پرسش نامه دارای پایایی 67 اسلامی رودهن تشکیل میدادند که بالغ بر 600 نفر بودند، که از جدول ایزرائیل ١70 نفر به عنوان تعداد نمونه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. پس از جمع آوری و تحلیل داده ها با استفاده از آماره های پیرسون و رگرسیون نتایج حاکی از این بود که عوامل مهارت زندگی خودآگاهی اجتماعی با سلامت اجتماعی و مهارت شناختی، شکوفایی اجتماعی، انسجام اجتماعی و پذیرش اجتماعی با مهارت زندگی دارای رابطه معنی دار بوده است.
Abstract The present study aimed to identify the effect of life skills on social health of female students at Roudehen University. The study was descriptive- survey in terms of route, it was applied in terms of purpose and it was documental-field in terms of implementation. The study tools included Keezo's standard social health questionnaire, standard questionnaire of life skills and the reliability of which was 0.76. The population in this study consisted of female students of Islamic Azad University, Roudehen branch (n=700). From Izrael charts 160 students was selected as the study sample using simple random sampling. After collecting and analyzing data using Pearson statistics and regression the results demonstrated that there was a significant relationship between life skills, social self- consciousness and social health and there was a significant relationship between cognitive skills, social efflorescence, social cohesion, social acceptance and life skills.