تاثیر یک دوره تمرینات صبحگاهی بر نیم رخ روانی دانش آموزان 15 سال - دختر
محورهای موضوعی : روانشناسی و مشاورهفاطمه احمدی اصل 1 , غلام رضا جهانی قیه قشلاق 2 , فرید احمدی اصل 3
1 - کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی
2 - دکتری فیزیولوژی ورزشی
3 - کارشناس ارشد بیو مکانیک ورزشی.
کلید واژه: واژه های کلیدی: تمرینات هوازی تداومی صبحگاهی, نیم رخ روانی,
چکیده مقاله :
چکیدههدف پژوهش: سبک زندگی کم تحرک دانش آموزان دختردر دوره متوسطه، تاکیدی بردستیابی به سطوح مطلوب مهارتهای روانی می باشد . هدف از پژوهش حاضر مقایسه یک برنامهتمرینات هوازی صبحگاهی با تمرینات صبحگاهی جاری مدرسه در توسعه نیم رخ روانی دانش آموزان17 سال می باشد. - دختر متوسطه 15روش شناسی: در این مطالعه 60 دانش آموزدختر سالم، دارای اضافه وزن با شاخص توده بدنی28±0/99 به صورت تصادفی به دو گروه تجربی ( 30 نفر) و گروه کنترل ( 30 نفر) تقسیم و در دو1 . کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی2. دکتری فیزیولوژی ورزشی3. کارشناس ارشد بیو مکانیک ورزشی.15 سال - 164 / تاثیر یک دوره تمرینات صبحگاهی بر نیم رخ روانی دانش آموزان دختر 17مرحله پیش و پس آزمون مورد مقایسه قرار گرفتند. گروه تجربی هر روز به مدت 15 الی 25 دقیقه،24 جلسه، تمرین دوی تداومی فزاینده صبحگاهی را با شدت 50 الی 75 درصد حداکثر ضربان قلبدر گروه t و گروه کنترل تمرینات صبحگاهی جاری را انجام دادند. داده ها با استفاده از روش آماریآزمایش شدند. p≤ های همبسته و مستقل در سطح معنی داری 0.05یافته ها : در گروه تجربی هیچ تفاوت معنی داری در نیم رخ روانی گروه تجربی وجود نداشتهاست.نتیجه گیری: انجام تمرینات دوی هوازی تداومی نسبت به تمرینات صبحگاهی جاری مدرسهپاسخ موثرتری را بر بهبود سطوح امادگی جسمانی دانش آموزان داشته است.واژه های کلیدی: تمرینات هوازی تداومی صبحگاهی - نیم رخ روانی