رابطه سبک تفکر و هوش هیجانی دانشجویان
محورهای موضوعی : روانشناسی و مشاورهدکتر غلامرضا محمودی 1 , دکتر مهناز استکی 2 , شهرزاد دماوندی 3
1 - - 1 دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، گروه روانشناسی، تهران، ایران.
2 - - 2 دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، گروه روانشناسی، تهران، ایران.
3 - کارشناسارشد روانشناسی تربیتی
کلید واژه: هوش هیجانی, دانشجویان, سبک تفکر,
چکیده مقاله :
چکیده88 دانشگاه - هدف: هدف از این پژوهش بررسی رابطه سبک تفکر و هوشهیجانی دانشجویان علوم انسانی سال 89دولتی شیراز بود. روش: بدین منظور، نمونهای به تعداد 201 نفر، از طریق روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند وبا استفاده از پرسشنامه هوشهیجانی شوت( 1998 ) و پرسشنامه سبک تفکر استرنبرگ-واگنر( 1991 ) اطلاعات جمع،t آوری شد. دادههای پژوهش با استفاده از روشهای آمار توصیفی( مرکزی و پراکندگی)و آمار استنباطی(آزمونضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون) مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. یافتهها: نتایج نشان داد که 1)بین ،f آزمونسبکهای تفکر و هوش هیجانی دانشجویان رابطه وجود دارد، 2)سبکهای تفکر میتواند هوشهیجانی دانشجویان راپیشبینی کند. نتیجه گیری: آموزش سبکهای تفکر ممکن است باعث بهبود هوشهیجانی شود.کلیدواژهها:سبک تفکر، هوشهیجانی،دانشجویان.