نقش بازخورد اصلاحی در فراگیری زبان دوم
محورهای موضوعی : روانشناسی و مشاوره
1 - Email:ghafoorimehr@gmail.com . - مربی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، گروه زبان انگلیسی، ابهر، ایران
کلید واژه: فراگیری زبان دوم, واژه های کلیدی: باز خورد اصلاحی, شاهد باز دارنده, باز خورد بازدارنده,
چکیده مقاله :
چکیدهدر فرایند فراگیری زبان ایفا نموده، موضوعی داغ و بحث (corrective feedback) نقشی که بازخورد اصلاحیپژوهشگران محافظه کاری خاصی را در مورد ،(FLA) برانگیز در بین محققین بوده است. در زمینه فراگیری زبان اولمطرح م ی سازند . در هر حال، به ظاهر در زمینه فراگیری زبان دوم (negative evidence) شاهد بازدارندهاجماع نظر رو به رشدی در بین اکثریت محققین در حال شک لگیری است و این اجماع نظر ، به خصوص در (SLA)اهمیت نقشی است که شاهد باز دارنده در فرآیند یادگیری زبان دوم ایفا می کند. اگرچه بازخورد اصلاحی به وضوح باهر دو وجه زبان یعنی کلامی و نوشتاری مرتبط است، اما تمرکز این بحث در کل بر روی تولیدات زبانی گفتاریخواهد بود؛ زیرا که عمده ترین بخش تحقیقات، به طور گسترده ای، بر روی این بعد زبانی صورت گرفت ه است . دردومین بخشی که در ادامه این بحث خواهیم داشت، معنای بازخورد اصلاحی و همچنین مواضع تئوری های مختلفی راکه در راستای نقش این بازخورد در فراگیری زبان دوم بررسی شده است، مورد بحث قرار می دهیم . دیگر آنکه بهمرور آن دسته از تحقیقات تجربی می پردازیم که در مورد تأثیر بازخورد اصلاحی بر امر فراگیری زبان دوم است ودر ادامه، مواردی که به شکل گسترد های در زمینه بازخورد اصلاحی به فراگیری زبان دوم مرتبط است مورد بحثقرار می گیرد.واژه های کلیدی:باز خورد اصلاحی، شاهد باز دارنده، فراگیری زبان دوم، باز خورد بازدارنده.